Jump to content
Vaske212

Corolla Sedan Sol 2021 1.5 CVT

Recommended Posts

Zdravo svima, nov sam na forumu.

Pre par nedelja, po prvi put u zivotu, sam postao ponosan vlasnik nove korole i to metalik tamno sive boje (metal stream) :) Ranije sam posedovao vozila drugih japanskih proizvodjaca (Honda, Nissan i Suzuki) ali eto, opredelio sam se konacno za Toyotu. Kada sam poceo da trazim novo vozilo pre jedno pola godine nisam ni slutio da cu kupiti bas korolu. No, prvi utisci su odlicni. Tek trebam da razradim motor i da se priviknem na vozilo.

Kacim slike cim mi se pruzi prilika.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošli na Toyota club Serbia forum :dobrodosli:

Želimo Vam prijatan boravak.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dakle, ugrabio par minuta da prikacim fotke. :)

Zanima me koja su iskustva ostalih na forumu koji voze ovu korolu. Generalno bilo koji utisci, dobri i losi.

Imao sam jako losa iskustva sa prethodnim automobilima poslednjih 3-4 godina. Da vidim kako ce Toyota da se pokaze.

Za sada nemam pitanja. Jos uvek studiram uputstvo za upotrebu.. 

 

IMG_20210831_120746_A.thumb.jpg.86006e5c8df6dde5596333b9f6c89397.jpgIMG_20210831_120713.thumb.jpg.4c3ee760e9fd20fb470f5b1f4d0a01e5.jpg

IMG_20210831_120815_A.thumb.jpg.ba8bbddb3ef33916b904201578e8581f.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro nam dosao. :toyota:

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodosao i cestitam na novom autu :thumbcool:
Imamo isti auto samo je moj 2020 i 1.6 ali boja je ista i oprema.

Ja za sad imam zamerku da kad je "hold" ukljucen i ugasim auto automatski mi povlaci rucnu i to da na zadnjoj klupi ako neko sedi visok preko 1.85-190 glava doce tik uz stub.

Podeli sa nama potrosnju kasnije bas me interesuej razlika izmedju 1.5 i 1.6.

Podeli ovaj post


Link to post

sretno s autom

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Puno hvala svima na lepim zeljama. :twothumbsup:

Sto se tice pitanja ovako stvari stoje: 

Dugme hold - probao sam par puta. Odlicna stvar. Tu funkciju nisam imao na prethodnom autu (Suzuki Vitara u ful opremi). To sto se rucna uvek aktivira nakon gasenja (nezavisno od hold-a) meni nije mana. :proud:

Po pitanju zadnje klupe, ja imam 1.85. Jeste knap, ali je mnooooogo bolje od Vitare. Znaci nebo i zemlja. U Vitari nisam mogao pozadi da sedim normalno.

Svakako javljam kasnije za potrosnju. Za sada sam presao nepunih 500km. Uglavnom vozim na relaciji kuca-vrtic-posao, tako da to nije pravo merilo. To je krug od jedva 5km. Par puta sam bio do IKEA, tada je potrosnja bila 5.8-6L (sport mode). Da sam vozio u econ mode kapiram da bi bila nesto manja.

Jedva cekam da vise vremena provedem u autu. Moram priznati prvi utisci obecavaju. To se posebno odnosi na vozne karakteristike, to me je prijatno iznenadilo. Pomalo su me brinuli comentari na webu da je Corolla CVT lose resenje. Koristim automatik vise od 20 godina i za mene je automatik zakon. Vozio sam ranije Mondeo, Octaviu, Accord, Qashqai i Vitaru. Menjac/motor u Accordu je ubedljivo bio najbolji. Prvi put koristim CVT verziju automatika. Odusevljen sam kako se ovaj ponasa u kombo sa ovim motorom. Iznenadjujuce je agilan. No, kada malo vise predjem javljam utiske.

Sada mi je prioritet za ulovim zimske gume. :neo:

Podeli ovaj post


Link to post

Iskrene čestitke !

I svi čekamo da čitamo utiske. Posebno u toj varijanti, sa CVT. Mislim da sledeći put to ( u nekoj varijanti) uzimam obavezno. Jer je to nevidjena opuštenost.

Nisam nikada imao automatik, ali, "probao" sam ih ( CVT oko hiljadarke u zbiru), vozio sam CVT u sadašnjem CR-V-u, kao i e-CVT u dva hibrida ( CR-V i Jazz ) i moram da priznam da me CVT oduševio i da bih sada bez problema kupio vozilo sa CVT-om ili hibrid sa e-CVT.

Pošto pominješ da si vozio Japance ( 3 komada/brenda ), a imao probleme, možeš li da pojasniš. To je ionako sada samo prošlost.

Podeli ovaj post


Link to post

To, oko zimskih guma. Ne znam koje su ti zimske potrebe, koliko si često na putevima pod snegom. Ja godinama paralelno na raznim (privatnim/poslovnim) kolima vozim i letnje/zimske i celogodišnje, po celoj Srbiji, leti i zimi. I sve to završava posao, po mom mišljenju. Ja sam sada za jedna kola kupio celogodšinje (Michelin CC2), a na drugima ću uskoro da montiram postojeći zimski set (Michelin Alpin). Sve mi je isto. 

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala biciklista! :good:

Po pitanju automatika, sta sve nisam vozio u poslednjih 20+ godina. Kao sto sam vec spomenuo ranije, Honda Accord 2.0 (2005 godiste) je bio najbolji auto koji sam ikada posedovao. Njegov automatski menjac (klasican tj. tork konverter) je bio vrhunski. Jedina mana je bilo sto je dosta trosio po gradu (10-12L).

Ova Corolla glatko guta asfalt po gradu uz ovaj CVT, a potrosnja je znatno bolja u odnosu na prethodni auto (Vitara turbo benzinac). Po gradu za sada trosi oko 7-7.5L a na autoputu ispod 6L.  Preticanje na autoputu se obavlja bez ikakvih problema. Voznja uz Bubanj Potok je uzivanje (u sport mode-u). Uopste ne osecam nedostatak snage u bilo kom rezimu voznje. No, vrlo je vazno kako se vozi automatik. Svaki automatik trazi 'svoje' (tork konverter, DCT – menjac sa dvostrukom spojnicom, robotizovani mauelni menjac i CVT odnosno E-CVT). Samo treba znati kako izvuci maksimum - kao sa zenama. :lol:

Losa iskustva se odnose prvenstveno na Nissan Qashqai. Ubedljivo najgori auto koji sam ikada vozio. Kupjen nov u Srbiji, i to u visoj opremi. Auto je vise bio u servisu nego sto sam ga koristio. Uzas jedan. Posete servisu da se vrse intervencije su se desavale bukvalno nekoliko puta mesecno. Doslo mi u neko doba da isteram auto na neko njivu, da ga polijem benzinom i zapalim. I pored garancije, odlucio sam da ga prodam nakon pola godine.. prosto sam u neko doba odlepio.

A prethodni auto koji sam imao, Suzuki Vitara, je solidno vozilo. Oprema je bogata cak u osnovnim paketima, ali me iznenadilo koliko se zakinulo na kvalitetu. To se tek otkriva nakon nekog vremena. Imajuci u vidu koliko kosta, kvalitet materijala je poprilicno los. U garanciji sam imao nekoliko intervencija, jedna poprilicno ozbiljna. Smorio sam se nakon tri godine i prodao. Jednostavno nisam bio zadovoljan.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Za gume jos nisam odlucio. Nesto se ne probijam po nekom dubokom snegu. U glavnom gradska voznja. Vazno mi je da se dobro ponasaju na mokrom i da je buka svedena na neki minimum. Lovim i istrazujem jos uvek. Verovatno cu odliciti do kraja nedelje. Nesto mi se cini da ce verovatno biti Bridgestone Blizzak.

Podeli ovaj post


Link to post
pre 7 sati , Vaske212 said:

Hvala biciklista! :good:

Po pitanju automatika, sta sve nisam vozio u poslednjih 20+ godina. Kao sto sam vec spomenuo ranije, Honda Accord 2.0 (2005 godiste) je bio najbolji auto koji sam ikada posedovao. Njegov automatski menjac (klasican tj. tork konverter) je bio vrhunski. Jedina mana je bilo sto je dosta trosio po gradu (10-12L).

Ova Corolla glatko guta asfalt po gradu uz ovaj CVT, a potrosnja je znatno bolja u odnosu na prethodni auto (Vitara turbo benzinac). Po gradu za sada trosi oko 7-7.5L a na autoputu ispod 6L.  Preticanje na autoputu se obavlja bez ikakvih problema. Voznja uz Bubanj Potok je uzivanje (u sport mode-u). Uopste ne osecam nedostatak snage u bilo kom rezimu voznje. No, vrlo je vazno kako se vozi automatik. Svaki automatik trazi 'svoje' (tork konverter, DCT – menjac sa dvostrukom spojnicom, robotizovani mauelni menjac i CVT odnosno E-CVT). Samo treba znati kako izvuci maksimum - kao sa zenama. :lol:

Losa iskustva se odnose prvenstveno na Nissan Qashqai. Ubedljivo najgori auto koji sam ikada vozio. Kupjen nov u Srbiji, i to u visoj opremi. Auto je vise bio u servisu nego sto sam ga koristio. Uzas jedan. Posete servisu da se vrse intervencije su se desavale bukvalno nekoliko puta mesecno. Doslo mi u neko doba da isteram auto na neko njivu, da ga polijem benzinom i zapalim. I pored garancije, odlucio sam da ga prodam nakon pola godine.. prosto sam u neko doba odlepio.

A prethodni auto koji sam imao, Suzuki Vitara, je solidno vozilo. Oprema je bogata cak u osnovnim paketima, ali me iznenadilo koliko se zakinulo na kvalitetu. To se tek otkriva nakon nekog vremena. Imajuci u vidu koliko kosta, kvalitet materijala je poprilicno los. U garanciji sam imao nekoliko intervencija, jedna poprilicno ozbiljna. Smorio sam se nakon tri godine i prodao. Jednostavno nisam bio zadovoljan.

 

Da, CVT i e-CVT pružaju najveću moguću opuštenciju. I ko to uzme, ne može pogrešiti. Reci mi, taj Toyotin CVT, ima li one virtuelne stepene prenosa (da imaš utisak (osim pri forsiranom ubrzanju) da on tu nešto šalta, kao klasičan automatik)? Mene je to baš oduševilo. Mada, i bez toga se lepo vozi. Svakako piši iskustva. Možda se i neko od nas ostalih lakše na to odluči "idući put" :) 

Taj QQ. Koje godište i koji to gadan problem je imao ? Accord 2005 ... Menjao si crevo serva? Čuo sam da je ta generacija sa time imala problem. Kod koga si održavao i da li je taj za preporuku ? I ja sam veoma, veoma davno imao Vitaru. Nevidjen jeftilen.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post




Losa iskustva se odnose prvenstveno na Nissan Qashqai. Ubedljivo najgori auto koji sam ikada vozio. Kupjen nov u Srbiji, i to u visoj opremi. Auto je vise bio u servisu nego sto sam ga koristio. Uzas jedan. Posete servisu da se vrse intervencije su se desavale bukvalno nekoliko puta mesecno. Doslo mi u neko doba da isteram auto na neko njivu, da ga polijem benzinom i zapalim. I pored garancije, odlucio sam da ga prodam nakon pola godine.. prosto sam u neko doba odlepio.



Potpuno te razumem, slično iskustvo sam imao sa Nissanom uz posebno loš odnos sa serviserima i RN Srbija (samo što dalje od ove ekipe). Vozilo je takodje bilo u garantnom roku.
@Vaske212, uživaj u novom Toyo prevozu.






Podeli ovaj post


Link to post
pre 12 sati , biciklista said:

Da, CVT i e-CVT pružaju najveću moguću opuštenciju. I ko to uzme, ne može pogrešiti. Reci mi, taj Toyotin CVT, ima li one virtuelne stepene prenosa (da imaš utisak (osim pri forsiranom ubrzanju) da on tu nešto šalta, kao klasičan automatik)? Mene je to baš oduševilo. Mada, i bez toga se lepo vozi. Svakako piši iskustva. Možda se i neko od nas ostalih lakše na to odluči "idući put" :) 

Taj QQ. Koje godište i koji to gadan problem je imao ? Accord 2005 ... Menjao si crevo serva? Čuo sam da je ta generacija sa time imala problem. Kod koga si održavao i da li je taj za preporuku ? I ja sam veoma, veoma davno imao Vitaru. Nevidjen jeftilen.

 

 

Po pitanju menjaca, ovaj Toyotin Direct Shift-CVT menjac je fenomenalan! Eco mode je zavrsen za kreni-stani rezim voznje u centru grada. Potrosnja mnogo niza nego ostali automatik menjaci. Virtuelni stepeni prenosa se lepo osecaju, posebno kada je u Sport Mode-u. U tom rezimu voznje racunar drasticno promeni dinamiku prenosa tj. odnos obrtaja i intervali prenosa. Jos uvek sam obazriv i ne cimam auto ali kad stisnem gas auto prosto poleti. Sport Mode takodje 'zategne' pomalo volan i na taj nacin upotpuni dozivljaj.

QQ je bio 2018 godiste. Udarni problemi su bili: felericne prednje spone; tapacirung vrata (suvozac) fabricki feler pa je menjano; problemi sa kederima na prednjim vratima; curenje amortizera prtljaznih vrata zbog curenje tecnosti; lupanje goriva u rezervoaru (nikada reseno od strane servisa); visoka potrosnja koja nikada nije padala ispod 10L, osim kada krene negde autoputem; odlepila se velika ukrasna lajsna na zadnjem delu auta; u neko doba se neka izolovana zica iz motora otkacila i visila je iznad prednje levog tocka! Horor! Da ne smaram dalje ali bilo je tu mnogo jos toga. 

Nisam imao problem sa crevom (servo) na Accord-u. Zaista je lepo sluzio. Odrzavao sam ga u Centar S-u u Bolecu (tamo sam ga i kupio). Davno je to bilo! :-)

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala, hvala na detaljnim odgovorima :)

Ako može još jedno pitanje, Corolla sedan (1,5 ili 1,6, bez razlike), ako je uparena sa Toyotinim Direct Shift-CVT menjacem, da li ima Start&Stop sistem?

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala @GoForit na podrsci! :)

Saosecam po pitanju Nissan-a. Za mene je to bila prava nocna mora.

Podeli ovaj post


Link to post
pre 3 minuta, biciklista said:

Hvala, hvala na detaljnim odgovorima :)

Ako može još jedno pitanje, Corolla sedan (1,5 ili 1,6, bez razlike), ako je uparena sa Toyotinim Direct Shift-CVT menjacem, da li ima Start&Stop sistem?

Nema Stop-Start sistem. Za mene je to veliki plus. Taj sistem sam imao na Qashqai-u i na Vitari. Bas je dosadno jer svaki put kad se auto ukljuci moras da iskljucis manuelno Stop-Start. A kad iskljucis auto resetuje se sistem i ne zapamti da ne zelis da vozis sa Stop-Startom. I tako u krug!

Citao sam da za normalni automobil bez Stop-Starta moze se ocekivati da ce tokom svog radnog veka proci do 50.000 zaustavljanja i pokretanja motora. Ali sa aktiviranjem automatskog zaustavljanja motora pri svakom zaustavljanju automobila (Stop-Start), brojka se dramaticno povecava, cak do 500.000 ciklusa zaustavljanja i pokretanja tokom veka trajanja motora. To je veliki skok i predstavlja veliki izazov za izdrzljivost i vek trajanja lezajeva motora.
 

Podeli ovaj post


Link to post

Pitah te za Start&Stop sistem jer sam primetio da ga u CVT verziji nemaju ni aktuelna Honda Civic, kao ni sadašnji CR-V. Očito ima neki tehnički razlog zašto je to tako kada ga nema ni Toyota u CVT varijanti.

Inače, postoje i vozila sa Start&STop sistemom koja "pamte" da si isključio tu funkciju, pa Start&Stop ne moraš da ručno deaktiviraš posle svakog "paljenja na ključ" i od njih Start&Stop ostaje deaktiviran "zauvek" - sve dok ga sam eventualno ponovo ne aktiviraš.

Podeli ovaj post


Link to post
Pitah te za Start&Stop sistem jer sam primetio da ga u CVT verziji nemaju ni aktuelna Honda Civic, kao ni sadašnji CR-V. Očito ima neki tehnički razlog zašto je to tako kada ga nema ni Toyota u CVT varijanti.
Inače, postoje i vozila sa Start&STop sistemom koja "pamte" da si isključio tu funkciju, pa Start&Stop ne moraš da ručno deaktiviraš posle svakog "paljenja na ključ" i od njih Start&Stop ostaje deaktiviran "zauvek" - sve dok ga sam eventualno ponovo ne aktiviraš.
Start&stop sistem se ugrađuje u aute da bi zadovoljili ekološke norme.
Benzinci sa manjim motorima su uglavnom "čisti".
Čak ni Toyota 1.4 dizel nema taj sistem jer je motor sam po sebi "čišći" od konkurenata.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post
pre 4 sati , LAV-LAV said:

Start&stop sistem se ugrađuje u aute da bi zadovoljili ekološke norme.
Benzinci sa manjim motorima su uglavnom "čisti".
Čak ni Toyota 1.4 dizel nema taj sistem jer je motor sam po sebi "čišći" od konkurenata.

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
 

Slazem se, potpuno si u pravu.

No, Qashqai i Vitara su mi oba imala Start-Stop sistem a motori su bili manji (doduse sa turbinama). Qashqai 1.2 a Vitara 1.4.

Podeli ovaj post


Link to post
pre 11 sati , biciklista said:

Pitah te za Start&Stop sistem jer sam primetio da ga u CVT verziji nemaju ni aktuelna Honda Civic, kao ni sadašnji CR-V. Očito ima neki tehnički razlog zašto je to tako kada ga nema ni Toyota u CVT varijanti.

Inače, postoje i vozila sa Start&STop sistemom koja "pamte" da si isključio tu funkciju, pa Start&Stop ne moraš da ručno deaktiviraš posle svakog "paljenja na ključ" i od njih Start&Stop ostaje deaktiviran "zauvek" - sve dok ga sam eventualno ponovo ne aktiviraš.

Moram priznati nisam cuo koji modeli pruzaju to opciju, da se trajno iskljuci Start-Stop sistem. Samo znam da me ta funkcija uzasno iritira. Ciljano sam pitao prodavca u Toyoti da li Corolla ima ovaj sistem pre nego sto se se odlucio za ovaj auto. Vrlo me obradovalo kad je potvrdio da Toyota ne ugradjuje taj sistem u Corolle. :)

Podeli ovaj post


Link to post
Slazem se, potpuno si u pravu.
No, Qashqai i Vitara su mi oba imala Start-Stop sistem a motori su bili manji (doduse sa turbinama). Qashqai 1.2 a Vitara 1.4.
Jesu manji,ali ne znači da ne zagađuju više. Ima niz parametara koji se gledaju na eko testu i homologaciji (iako je taj start-stop čista glupost). Imam ja to na jednom terencu, gasim svaki put kad upalim auto.
Jedan taksista mi kaze da je to koristio radi uštede goriva i otislo mu na svih 10 taksija akumulator u manje od godinu dana.Sad je naredio vozačima da to isključuju.
Taj start-stop akumulator kosta oko 200-250€

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Kada sam pitao da li ova corolla sedan 1,5 vvti u kombinaciji sa CVT ima Start&Stop sistem, možda je trebalo da najpre pitam da li ima Start&Stop sistem u varijanti sa 6MT. Ima li? Jer, znam da ga nema 1,5 VVT-i od 111 ks iz (prethodnog) Yarisa.
A pitao sam za Start&Stop u CVT varijnati zato jer Hondini 1,5 turbo motori ( u sadašnjem civicu i CR-V-u ), kao i 1,0 turbo motor ( u civicu ), kada su "spojeni" sa 6MT, tada imaju Start&Stop, a kada su "uvezani" sa CVT, tada nemaju Start&Stop sistem.
I mislim da je neka "kvaka" do CVT-a, da on "ne podnosi simbiozu" sa Start&Stop sistemom.
Da li je sam Start&Stop sistem dobar ili loš ( i za šta), sasvim je drugo pitanje.
Ja ne mislim da je loš. A na kolima koja ga imaju, nekada ga držim upaljenog, a nekada deaktiviranog, sve zavisno od okolnosti saobraćaja. Ako procenim da sledi duže čekanje, aktiviram ga (bez razlike da li vozim dizel ili benzin i bez razlike da li vozim privatna ili službena kola). Inače mi je ugašen. A npr. Fiat 500L sa 1,6 MJ "pamti" da mu je Start&Stop deaktiviran ( Honda "ne pamti", Škoda "ne pamti" ).

Što se tiče potrošnje sa ili bez S&S, pošto "paralelno" (po gradu) vozim TSI 95 ( sa S&S ) i Yarisa 1,5 ( bez S&S ) u uslovima baš velikih gužvi po gradu, sa dosta čekanja, može da bude očigledna razlika u potrošnji, ikao ta vozila u većini drugih uslova saobraćaja troše slično.

Oko cene akumulatora za vozila sa Start&Stop sistemom, nije to tako skupo kao nekada. I samo se nepotrebno straše ljudi, kao sa pričama oko "plivajućeg zamajca", DPF-a i sl. Npr, Vartin AGM, 70 Ah, je oko 150e, pri čemu ogromna većina vozila sa Start&Stop sistemom "trpi" i tzv EFB akumulatore (koji koštaju i manje od AGM).

Izmenjeno od biciklista

Podeli ovaj post


Link to post

Kad smo kod tog start-stopa... mene zanima šta još trpi taj sistem?
Često paljenje-gašenje sigurno ima neke posljedice jer po nekoj logici sve te komotnosti u konačnici imaju cijenu...

Uostalom,auto bi trebalo koristiti u full doživljaju i zamijeniti ga za novi za par godina... i onda te baš briga.

Ali na Balkanu bismo htjeli da sve traje i traje ...i traje

Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ako imate malo vremena, odgledajte ovog lika iz Australije na Youtube-u. Pratim ga duze vreme, em zabavan, em ne bira reci. Odlicna kombinacija. :)

Ima neke zaniljive opaske u vezi Stop-Starta.. 

 

Podeli ovaj post


Link to post

×