Jump to content
goranm

Punjenje akumulatora direktno na vozilu (da ili ne)

Recommended Posts

Pozdrav forumašima. Imam već izvesno vreme pametni punjač akumulatora (iz Lidla za nepune 2000 dinara) Ultimate Speed (od 5 ampera) i koristio sam ga da napunim akumulator u autu jedanput čisto radi održavanja pred zimu ali sam ga skidao sa auta pa punio, istovremeno sam na autu stavio stari (kad je bez akumulatora pogubi podesavanja sat, radio a moguće i plinski uređaj...).

Moje pitanje je da li da punim akumulator direktno na autu i da ne skidam akumulator. Znam da u uputstvima za punjače piše da se može puniti direktno i to ljudi rade ali sam malo skeptičan pa rekoh da pitam ovde za savet.Inače vozim Toyotu Yaris Verso 1.3 benzinac.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja povremeno dopunjavam direktno "u kolima", bez skidanja kleme. Na jednim kolima tako dopunjavam već 7 godina (i fabrički akumulator je još živ), a na drugim već 2 godine.

Nema pravila koliko često dopunjavam. Sve zavisi koliko u kom periodu često vozim van grada. Na kolima koja pretežno vozim po gradu, zimi znam da dopunjavam i svakih mesec-dva. Ali, baš po malo, sat-dva ( punjač je 10A).

Podeli ovaj post


Link to post

Dopunjavate sa ,,pametnim" tj sa punjacem koji ima mikrokontroler pretpostavljam. Mene jedino strah da ne yvizne neki napon da sprzi kompijuter mada mnogi dopunjavaju bez bojazni.

Podeli ovaj post


Link to post

Kako sam čitao na nekim domaćim auto forumima (npr. Fiat, Dacia ... ), mnogi pune akumulatore ("bez skidanja" ) sa tim (nazovimo ih) Lidl pametnim punjačima. I niko se žalio nije.

Ja imam "hand-made" pametni punjač. Po savetima jednog prijatelja, kupio sam pre 7 godina običan kontroler napona od 12V za solarne panele i spojio ga serijski na izlaz klasičnog (praistorijskog) punjača za akumulator. I to šljaka. Još nisam ništa spržio, a znao sam i duže da ga ostavim da puni.

Po mom mišljenju, ako se kola voze redovno, nema realne potrebe za takvom dopunom. Osim možda zimi, ako se vozi samo grad, sa dosta startova i trošenje struje.

Ili, ako se leti ode na odmor, ali, ne kolima, pa ostanu da leže. Kada sam imao koronu, pa "ležao" tri nedelje i posle tolike pauze upalio kola,, start&stop nije hteo da mi nakon zaustavljanja radi barem narednih sat-dva vožnje van grada, a na displeju je bilo obaveštenje da nije u funkciji jer akumulator nije dovoljno pun.

 

Podeli ovaj post


Link to post

×