Jump to content

PR Toyota

TcS Korisnik
  • Broj Poruka

    37
  • Pridružio se

  • Zadnja poseta

Reputacija Zajednice

0 Neutralan

O članu PR Toyota

  • Rangiran
    Novi član
  1. Novi Toyota Aygo i Yaris u prodaji! Ove nedelje je zvanično počela prodaja novog modela Aygo i restilizovanog Yarisa poslednje generacije u Srbiji. Potpuno nova generacija modela Aygo donosi jedinstven i atraktivan dizajn i užitak u vožnji, ali uz novu, zabavniju dimenziju. Od kultnog novog 'X' dizajna prednjeg dela, do čitave lepeze opcija prilagođenih vlasniku, kompletan 'stajling' i inženjerske odluke oko novog AYGO-a su osmišljene da budu zabavne. „Moj najveći izazov je bio da stvorim automobil u koji će ljudi da se zaljube“, rekao je David Terai, glavni inženjer novog Aygo-a. Aygo će se nuditi u više paketa opreme, uz obilje mogućnosti za personalizaciju. Posebna izdanja, kao što si paketi x-wave, x-cite i x-clusive su u jedinstvenim bojama i paketima opreme. Početna cena za osnovni model sa 3 vrata u paketu opreme „X“ iznosi 8.490 evra, čija oprema uključuje klima uređaj, podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, VSC, 6 vazdušnih jastuka, radio uređaj sa dva zvučnika, AUX/USB ulaz, LED dnevna svetla i HAC sistem pomoći pri kretanju uzbrdo kao standard. Novo izdanje Yarisa, potpuno je osveženo i sa novom i snažnijom pojavom, pretenduje da ojača svoju poziciju u veoma konkurentnom B segmentu. Osim novog izgleda prednje maske i promenjenog zadnjeg dela, unutrašnjost Yarisa odiše kvalitetom, ergonomičnija je i nudi više. U ponudi su nove boje spoljašnjosi kao i više kombinacija boja u unutrašnjosti, koje su u ponudi u novim paketima opreme. Novi Yaris je u ponudi od 9.990 evra, za osnovni model u paketu Luna sa troja vrata. Paket opreme Luna opremljen je klima uređajem, el.podzačeima prednjih stakala, centralnim zaključavanjem, 4 vazdušna jastuka, radio/CD/MP3 sa šest zvučnika, VSC, el.podesivim spoljnim retrovizorima, dnevnim svetlima, ručicom menjača u koži, kao i upravljanjem audio sistemom sa upravljača. 10.09.2014.
  2. Prodaja hibrida podigla tržišni udeo Toyote u Evropi • Treća uzastopna godina rasta za Toyota Motor Europe • Tržišni udeo porastao za 0,2% na 4,7 % u 2013 • Rekordna prodaja hibrida, dostigla 156.863 vozila, što je povećanje od 43 % u odnosu na 2012. godinu • Prodaja hibridnih vozila proizvedenih u Europi više nego udvostručena na 116.383 vozila Toyota Motor Europe (TME) danas je objavila prodaju za 2013. godinu, od 847.540 Toyota i Lexus vozila , što je porast za 9.569 vozila u odnosu na 2012. godinu. Hibridni modeli za obe marke su nastavili izvanrednu prodaju u odnosu na prošlu godinu, sa porastom od 43 % u odnosu na prošlu godinu, podižući tržišni udeo za 0,2 % na 4,7% u 2013. Prodaja Toyota vozila povećana je na 804.259 vozila, dok je prodaja Lexus vozila dosegla 43.281 vozila. Karl Schlicht, izvršni potpredsednik TME, rekao je: " Naši hibridni modeli - od kojih su većina proizvedena u Evropi - nastavljaju uspešan trend. Zajedno sa našom jakom ofanzivom u C - segmentom u zapadnoj i istočnoj Evropi, postigli smo održivi rast već treću godinu za redom, iako se ukupno automobilsko tržište u kojem delujemo smanjilo za oko 2 %. " Hibridi - izdvajamo Toyota je lider u proizvodnji i prodaji hibridnih vozila u Evropi. Prodaja Toyota i Lexus hibridnih vozila u Evropi dostigla je rekord svih vremena u 2013. godini u ukupnom iznosu od 156.863 vozila, što je 43 % više u odnosu na prethodnu godinu. Hibridni modeli sada čine blizu petine ukupne prodaje Toyote u Evropi. U zapadnoj Europi ( 1 ), 28 % svih Toyota i Lexus prodatih vozila su hibridni modeli. Proizvodnja hibridnih vozila za Toyotu u Evropi udvostručila se do rekordnih 116.383 vozila proizvedenih u pogonima u Francuskoj ( Yaris Hybrid ) i Velikoj Britaniji (Auris Hybrid i Auris Hybrid Touring Sport ). Nakon postizanja uzastopne mesečne rekordne prodajne tokom poslednja tri meseca u 2013, Yaris Hybrid je završio godinu sa prodajom više nego dvostruko većom u odnosu na isti period prošle godine, od 49.774 vozila, što je povećanje od 25.041 vozila u 2012. godini. 2013 je bila rekordna godina prodaje za Toyota Auris Hybrid , dostigla je 39.348 vozila (66% više u odnosu na 2012). Od ukupne prodaje Auris Hybrid Touring Sport, modela koji je lansiran u 2013, model na hibridni pogon čini 60% (15.175 vozila) prodaje svih Auris Touring Sports vozila prodatih u toku godine. Uvođenjem Lexus Hybrid Drive sistema u IS 300h u 2013 sada dopunjuje postojeći Lexus hibridni proizvod line-up sa prodajom od 5.984 vozila nakon prvih nekoliko meseci prodaje. Modeli na hibridni pogon čine 94% svih Lexus vozila prodatih u zapadnoj Evropi u 2013. Toyota - izdvajamo U 2013, Toyota je obnovila ponudu u C-segmentu sa Aurisom, Auris Touring Sport, novom Corollom - najprodavanijim modelom u svetu - kao i modelom iz MPV C - segmenta, Toyotom Verso. Sva četiri modela koja su ojačala prodaju, proizvedena su u Evropi. Toyota Auris (uključujući: Auris, Auris Hybrid, Auris Touring Sports i Auris Hybrid Touring Sports) dostigao je prodaju od 131.928 u 2013, što je povećanje od 59% u odnosu na prethodnu godinu. Model je bio konstantno u top 5 svom segmentu tokom godine. Decembar se pokazao kao rekordni mesec za prodaju Toyota Corolle koja je dostigla 9.384 vozila, što je povećanje od 45% u odnosu na isti mesec u 2012. Tokom perioda od punih 12 meseci, prodaja Corolle je porasla za 7% (67.987 vozila) u odnosu na prethodnu godinu. Toyota je učvrstila svoju poziciju u C-segmentu sa udelom od 6,7 % u segmentu. Toyota Verso je posigao solidan rezultat u prošloj godini sa prodajom od 39.320 vozila, što je za 5,3% više u odnosu na prethodnu godinu. Nova Toyota RAV4, lansirana početkom prošle godine, potvrdila je svoju popularnost u Evropi u odnosu na prethodnu godinu povećanjem prodaje za 42% (95.168 vozila). Godišnji rekordi u prodaji postavljeni su u Toyota Kavkazu ( 2 ), Izraelu i Kazahstanu. Lexus - izdvajamo Lansiran u drugoj polovini 2013.godine, novi Lexus IS već je dokazao popularanost, pri čemu je u poslednjim mesecima godine na njega otpala četvrtina ukupne Lexus prodaje. Snažan nastup novog modela pomogao je Lexus brandu da godinu završi sa pozitivnim rezultatom, sa ukupnom prodajom od 43.281 vozila. Prodaja game IS utrostručila se u odnosu na isti period prošle godine za 7.562 jedinica, sa udelom hibridane varijante od oko 80%, što dokazuje da je to glavni izazivač u segmentu u kom tradicionalno dominiraju dizelski modeli. Prodaja Lexus LS više je nego udvostručena u odnosu na isti period prošle godine sa prodajom od 952 vozila. Lexus je postigao rekordne godišnje prodaje u šest evropskih tržišta u 2013, uključujući: Rusiju, Francusku, Kazahstan, Izrael, Norvešku i Kavkaz.
  3. 15 Toyota među najboljima u svim kategorijama najnovijeg TÜV izveštaja! • Toyota: najuspešniji brand po TÜV izveštaju za 2014. godinu. • Toyota Prius: hibridni pionir pobedio u dve klase. • Dugotrajnu pouzdanost potvrđuju odlični rezultati u kategorijama starijih vozila. Toyota je najuspešnija marka u TÜV izveštaju za 2014, već četvrtu godinu zaredom. U najnovijem izdanju izveštaja koji je danas objavila vodeća njemačka agencija za tehnički pregled - TÜV, čak 15 Toyotinih modela su vodeći među „Top 10“ u svim kategorijama, a Prius zauzima prvo mesto u dve kategorije. Toyota Prius je ponovo pokazao najmanje kvarova u kategoriji vozila od četiri do pet godina starosti i ove godine u kategoriji od šest do sedam godina starosti vozila. Izvanredne performanse Priusa ponovno naglašavaju visoku pouzdanost Toyotinih hibridnih vozila i njihovog hibridnog pogonskog agregata. Toyota dominira kategorijama vozila starijih od pet godina, što dokazuje vrhunsku dugotrajnost i dugovečnost Toyota vozila. Dve do tri godine : # 3 Toyota iQ , # 9 Toyota Avensis Četiri do pet godina: # 1 Toyota Prius , # 8 Toyota Auris Šest do sedam godina : # 1 Toyota Prius , # 6 Toyota Corolla Verso , # 7 Toyota RAV4 , # 9 Toyota Yaris Osam do devet godina : # 2 Toyota Corolla Verso , # 3 Toyota RAV4 , # 5 Toyota Avensis , # 8 Toyota Corolla Deset do jedanaest godina : # 2 Toyota RAV4 , # 3 Toyota Corolla , # 4 Toyota Yaris Toyota je već nekoliko godina vodeća u izveštajima TÜV-a. Ponovljeni uspeh u ovogodišnjem izveštaju je još jedan dokaz o visokoj pouzdanosti i dugoročnoj izdržljivosti Toyotinih vozila. Prvi put objavljen pre četrdeset godina, godišnji izveštaj TÜV postao je koristan vodič za kupce prikazujući dugoročnu pouzdanost i sveukupni kvalitet vozila dostupnih na tržištu danas. Većina svih obaveznih tehničkih pregleda u Nemačkoj se sprovodi kroz razne delove TÜV organizacije. Izveštaj za 2014. godinu se zasniva na 8 miliona vozila pregledanih od strane TÜV-a u razdoblju od jula 2012. godine do juna 2013. godine.
  4. Promo paket opreme Avensis Luna 2,0 D-4D Elegantna limuzina sa snažnim i štedljivim 2,0 dizel motorom od 124 KS, 6-brzinskim menjačem, u opremi Luna, dostupna za isporuku odmah za neverovatnih 21.990 €. U cenu je uračunat popust u iznosu od 2.860 €. • Automatski klima uređaj • 16“ aluminijumski naplaci • 6,1“ ekran osetljiv na dodir • Kamera za vožnju unazad • Bluetooth • Tempomat • Prednja svetla za maglu • Kožni upravljač i ručica menjača • Elektrohromatski retrovizor • Brisači sa senzorom za kišu • 7 vazdušnih jastuka • Napredni sistemi bezbednosti Za detaljne informacije o Toyoti Avensis kliknite ovde ili se obratite najbližem Toyota partneru.
  5. Promo paket opreme Avensis Luna 2,0 D-4D 25.10.2013.god. Elegantna limuzina sa snažnim i štedljivim 2,0 dizel motorom od 124 KS, 6-brzinskim menjačem, u opremi Luna, dostupna za isporuku odmah za neverovatnih 21.990 €. U cenu je uračunat popust u iznosu od 2.860 €. • Automatski klima uređaj • 16“ aluminijumski naplaci • 6,1“ ekran osetljiv na dodir • Kamera za vožnju unazad • Bluetooth • Tempomat • Prednja svetla za maglu • Kožni upravljač i ručica menjača • Elektrohromatski retrovizor • Brisači sa senzorom za kišu • 7 vazdušnih jastuka • Napredni sistemi bezbednosti Za detaljne informacije o Toyoti Avensis kliknite ovde ili se obratite najbližem Toyota partneru.
  6. PR Toyota

    Jesenja Toyota akcija

    Jesenja Toyota akcija 8 Okt, 2013 Sa ciljem da ponudu što više približi i omogući povoljnu kupovinu i kvalitetne i povoljne pakete opreme, ove jeseni Toyotina mreža ovlašćenih partnera pokrenula je akciju „+ VIŠE TOYOTE“ Nakon što su ove godine lansirani i do zainteresovanih kupaca već stigli novi modeli, Auris, Auris TS, RAV4 i Corolla, sada uz promotivnu ponudu „+ VIŠE TOYOTE“ kupci mogu da izaberu modele sa popustom i dodatne, veoma povoljne pakete opreme. U ovoj promo ponudi „+ VIŠE TOYOTE“, omogućen je značajan popust za YARIS, AURIS i AYGO. Yaris je trenutno jedan od najtraženijih modela u Toyota salonima. Sa agilnim benzinskim 1,33 motorom od 99 KS i 6 brzinskim menjačem, veoma bogato opremljen, uz Toyota Touch 6,1'' ekran u boji osetljiv na dodir, Bluetooth, kamerom za parkiranje unazad i još mnogo toga, sada je dostupan za 11.590 evra. U promo ponudi „+ VIŠE TOYOTE“ za doplatu od samo 600 evra dobija se specijalno izdanje opreme Trend koju čine: - zadnji krovni spojler - hromirani rubovi svetala za maglu, hromirani pragovi vrata i spoljašnji retrovizor - zatamnjen C stub (utisak lebdećeg krova) - jedinstveni 16" aluminijumski naplaci - atraktivna zadnja LED svetla - crno bela unutrašnjost sa detaljima narandžaste boje i atraktivne presvlake sa biserno belim detaljima - ručica menjača i ručne kočnice presvučene kožom Sportski dizajn novog Aurisa, privlači pažnju gde god da krene. Mnogi se iznenade kada saznaju da već osnovni model za 13.900 evra, sadrži automatsku klimu, audio komande na upravljaču, radio CD MP3, LED dnevna svetla, električne podizače prednjih stakala, napredne sisteme sigurnosti i 7 vazdušnih jastuka. U promo ponudi „+ VIŠE TOYOTE“, uz doplatu od 600 evra dobija se dodatno: - Toyota TOUCH ekran osetljiv na dodir - Bluetooth - Kameru za vožnju unazad - Maglenke - Kožni upravljač i ručica menjač Aygo je najopremljeniji gradski mališan, za 8.990 evra dostupan je sa 6 vazdušnih jastuka, klimom, CD MP3, električnim paketom. U promo ponudi „+ VIŠE TOYOTE“, uz doplatu od samo 370 evra kupac dobija opremu AYGO GO LED RED vrednu više od 510 evra: - Crni metalik krov - LED dnevna svetla - BI-TONE enterijer: okviri merača brzine i ventilacije u crnoj boji, okviri zvučnika u srebrnoj boji
  7. Nova Toyota Corolla. Istorija se nastavlja. Novi izazov pred modelom koji je kreiran da „donosi sreću i blagostanje ljudima širom sveta!“ Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu. Do danas je širom sveta prodato 40 miliona Corolla, od kada je prva generacija predstavljena 1966, pre 47 godina. Uvođenjem nove Corolle - 11. generacije - ona se sada proizvodi u 16 fabrika i prodaje u preko 150 zemalja širom planete. Shinichi Yasui, glavni inženjer, veruje da je ovakav podvig postignut zato što je svaka nova generacija sledila filozofiju koju je postavio Tatsuo Hasegawa, glavni inženjer prve generacije modela. Ova filozofija može da se sažme u rečenici „Corolla donosi sreću i blagostanje ljudima širom sveta“. Svakom novom generacijom, Corolla je primenjivala nove koncepte i tehnologije, a u okviru Toyote Corolla je preuzela ulogu lidera u procesu motorizacije Japana i ostatka sveta. Ipak, pred Corollom su sada još veći izazovi, jer neprekidan uspeh zahteva pažljivo razmatranje različitih i uvek drugačijih zahteva i očekivanja u različitim regionima širom sveta. Stoga, temeljna analiza i praćenje reakcije kupaca su bili sastavni deo razvoja nove Corolle. To je ključan deo standardnih Toyotinih procesa proizvodnje. Kompanija je stvorila automobil u čije gene je utkana filozofija prve generacije Corolle - automobil vrhunskog kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti, koji ispunjava očekivanja svakog tržišta širom sveta, uz rešenost da premaši ta očekivanja u svim najvažnijim segmentima. Rezultat je nova, 11. generacija Corolle - automobil koji je nasledio 47 godina dugu tradiciju Corolle, ali sada kreiran da zadovolji potrebe još šireg kruga kupaca. Ona ima napredan, moderniji dizajn; veću prostranost, udobnost, praktičnost i lakoću korišćenja; ekonomičnost bez premca, poboljšanu voznu dinamiku i napredne bezbednosne karakteristike. Povrh svega, nova Corolla se oslanja na legendaran kvalitet, trajnost i pouzdanost ovog modela, uz znatno poboljšan kvalitet svakog aspekta dizajna i konstrukcije, dok i dalje nudi izvanrednu vrednost za uložen novac na svakom tržištu, širom sveta. Šta nam donosi nova Corolla? Jedanaestu generaciju Corolle odlikuje potpuno novi dizajn spoljašnjosti. Naglasak je na dužem međuosovinskom rastojanju i manjoj ukupnoj težini. Dizajn kombinuje čiste linije i uravnotežene proporcije, što novoj Corolli daje prefinjeniji izgled i prestižan, savremen imidž. Sa dužinom od 4620 mm, širinom od 1775 mm i visinom od 1465 mm, ova nova Toyota je za 80 mm duža i 15 mm šira, a opet 5 mm niža od svog prethodnika. Zadnji prepust je smanjen za 25 mm, dok je prednji povećan za 5 mm, a međuosovinsko rastojanje produženo za primetnih 100 mm. Nova Corolla predstavlja evoluciju novog Toyotinog dizajnerskog jezika. Corolla ima duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, sveukupno manju težinu, bolje aerodinamične performanse radi veće stabilnosti pri velikim brzinama, bolji položaj vozača, kao i novi Multidrive S CVT menjač sa sportskim režimom. Takođe ima lakšu, a čvršću strukturu karoserije, revidirano ogibljenje i direktnije upravljanje. Konstruisana je da pruži najviše standarde aktivne i pasivne bezbednosti, uz veću zaštitu pešaka prilikom sudara. Ova nova Toyota planira da dobije maksimalno bodovanje od 5 zvezdica, na novom strožijem Euro NCAP programu testiranja bezbednosti. Čitav asortiman motora nove Corolle za 2013. godinu ima niže emisije i najekonomičniju potrošnju goriva u klasi, zbog čega kupci mogu da uživaju u niskim troškovima vlasništva nad vozilom. Asortiman motora se sastoji od 1,4 litarskog D-4D turbodizel motora i četiri benzinska motora: 1,33 litarskog Dual VVT-i agregata, 1,6 litarskog motora koji je dostupan sa Dual VVT-i i Valvematic sistemima, kao i novog 1,8 litarskog Dual VVT-i motora. 1,8 litarski Dual VVT-i benzinski motor je standardno opremljen novim izuzetno efikasnim Multidrive S automatskim menjačem, sa velikim brojem brzina. Svi ostali motori u ponudi opremljeni su ručnim menjačem sa šest brzina. Takođe, 1,4 D-4D agregat može da se „udruži“ sa Toyotinim MultiMode automatizovanim ručnim menjačem, dok obe 1,6 litarske varijante benzinskog motora mogu da se opreme novim Multimode S automatskim menjačem. Svaki motor karakterišu izvanredne performanse i ekonomičnost Toyota Optimal Drive tehnologije, kao i usaglašenost sa Euro 5+ standardima o emisijama. Bezbednost svake komponente u slučaju sudara je maksimalno povećanja pomoću računarski vođenog inženjeringa (CAE) i višestrukog eksperimentalnog testiranja prototipa.
  8. Toyota Yaris Hybrid-R Yaris Hybrid-R koncept će imati svetsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu. To je automobil koji kombinuje naprednu tehnologiju kompaktnog Toyota Yaris hibrid modela sa visokim performansama inspirisanim Toyotinim trkačkim prototipom, TS030 HYBRID-om, koji je učestvovao na trkama u Le Manu i na Svetskom šampionatu u izdržljivosti. Rezultat je izuzetan koncept automobil, stvoren da pruži maksimalno zadovoljstvo, kako na putu, tako i na trkačkoj stazi. Dobro je znati • Nagoveštava ideje za buduće hibridnu tehnologije. • Tehnologija Yarisa Hybrid-R je direktno inspirisana „TOYOTA Racing“ programom na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti. • Hibridno vozilo sa e-4WD pogonom i maksimalnom snagom od 420 ks. • Upadljivo sportska i upečatljiva verzija „prodornog izgleda“ i „naglašenog dizajna“, osnovnih postulata Toyotinog dizajnerskog jezika. Hibridna tehnologija je i dalje mlada - prva generacija Toyote Prius se pojavila 1997, pre samo 16 godina. Kao takva, pred njom je i dalje budućnost i veliki potencijal da se razvije u više različitih smerova. Tek nedavno je hibridna tehnologija počela da se ugrađuje u trkačke automobile, ali i dalje je ljudi ne doživljavaju kao sredstvo za postizanje visokih performansi. Yaris Hybrid-R koncept je jasan pokazatelj budućeg razvoja hibridne tehnologije za maksimalne performanse i veće zadovoljstvo u vožnji. Hibridni pogonski agregat Zasnovan na Yarisu sa 3 vrata, Yaris Hybrid-R koncept ima hibridni pogonski agregat koji se sastoji od snažnoj, tjuniranog 1,6 litarskog benzinskog motora i dva moćna elektromotora koji zajedno omogućavaju „inteligentan“ električni pogon na sva četiri točka. Prednje točkove pokreće 4-cilindrični 1,6 litarski turbo motor sa 300 ks i direktnim ubrizgavanje razvijenim od strane Toyota Motorsport GmbH (TMG), prema pravilima Međunarodne automobilske federacije (FIA), kako bi mogao da se takmiči u različitim disciplinama motosporta. Pozadi, svaki točak pokreće zaseban elektromotor snage 60 ks - isti kao na standardnom Yaris hibridu. Hibridni sistem razvija ukupnu snagu od 420 ks. Dva elektromotora rade kao električni generatori tokom kočenja i nadopunjuju benzinski motor prilikom ubrzanja. Baš kao na TS030 HYBRID-u, energija regenerisana tokom kočenja se sprema u super kondenzator. On se na Yaris Hybrid-r modelu nalazi ispod zadnjeg sedišta, gde je na standardnom Yaris hibridu inače smeštena baterija. U poređenju sa standardnom NiMh hibridnom baterijom, super kondenzator ima veću gustinu i brže punjenje/pražnjenje. To savršeno odgovara uslovima sportske vožnje na trkačkoj stazi, kada je potreban trenutan nalet snage. Treći elektromotor snage 60 ks se nalazi između motora i 6-brzinskog sekvencijalnog menjača i radi kao generator u dva različita slučaja: tokom usporenja napaja super kondenzator, a tokom ubrzanja direktno šalje snagu do zadnjih elektromotora. Ovo poslednje će se dogoditi samo kada snaga motora premaši potencijal prianjanja prednjih točkova. Generator se tada ponaša kao napredan sistem kontrole proklizavanja koji raspodeljuje obrtni moment na zadnje točkove, kako bi povećao ubrzanje i poboljšao upravljivost, umesto da samo ograniči snagu motora. Dobro je znati • Prednje točkove pokreće 1,6 litarski turbo motor snage 300 ks. • Zadnje točkove pokreću dva standardna elektromotora iz Yaris hibrida snage 60 ks. • Baš kao kod TS030 HYBRID-a energija se skladišti u super kondenzatoru. • Napredna kontrola proklizavanja pomoću trećeg elektromotora u prednjem delu vozila. Izrazito sportski dizajn Yaris Hybrid-R je agresivnija i emocionalnija interpretacija dizajnerskog jezika koji obeležava poslednje Toyotine modele. „Prodoran izgled“ i „naglašen dizajn“, dva osnovna postulata ovog dizajnerskog jezika, su istaknuta novim farovima, širom prednjom maskom i crnim i plavim detaljima koji su u kontrastu sa belom bojom karoserije. Specifičan dizajn branika ima dva velika usisnika za vazduh sa plavim LED dnevnim svetlima. Usisnici vazduha bolje hlade prednje kočnice, dok je oblik donjeg ruba branika dizajniran da usmerava vazduh ispod vozila. U isturene blatobrane su smešteni atraktivni 18-inčni TRD naplaci sa Michelin Pilot Sport Cup gumama dimenzija 225/40 R18 sa asimetričnom šarom, u skladu sa sportskom filozofijom Yaris Hybrid-R koncepta. Ove gume su idealne kako za vožnju po putevima, tako i za trkačku stazu, a nastale su kao plod saradnje između Michelin-a i našeg trkačkog tima, koji je učestvovao na Svetskom šampionatu u izdržljivosti. Užlebljeni i perforirani diskovi kočnica dolaze sa šest klešta napred i četiri pozadi. Poklopac rezervoara za gorivo se nalazi na zadnjem stubu i lako se otvara, kako bi se što brže natočilo gorivo na trkama. Pozadi se nalaze LED svetla poput onih na serijskoj verziji Yaris hibrida. Na krov je instaliran ekskluzivan spojler, dok redizajniran zadnji branik ima veći difuzor i dvostruku izduvnu cev. Dobro je znati • 18-inčni TRD naplaci. • Michelin Pilot Sport Cup gume za mešovitu upotrebu na putu i stazi. • Dugme na upravljaču za odabir „putnog“ ili „trkačkog“ režima. • Dvobojna Recaro sportska sedišta. Trkački kokpit U skladu sa bojom karoserije, dvobojna Recaro sportska sedišta su presvučena kombinacijom crne kože i plave Alcantara-e®. Detalji od iste plave Alcantara-e® prekrivaju panele vrata i kontrolnu tablu, kako bi unutrašnjost imala usklađeniji vizuelni utisak, inspirisan trkama. Srebrna ručica sekvencijalnog menjača je idealno postavljena visoko i blizu vozačeve desne ruke, kako bi se brzine što brže menjale, na gore guranjem ručice ili na dole povlačenjem. Sportski upravljač je presvučen Alcantara-om® i ima dugme inspirisano trkama za odabir „putnog“ ili „trkačkog“ režima, kao i „boost“ funkciju za jače ubrzanje tokom vožnje. Vozačev položaj je savršeno nadopunjen setom sportskih papučica iz GT-a 86. „Putni“ režim za svakodnevnu vožnju „Putni“ režim karakteriše smanjenje snage motora i odgovarajuće upravljanje energijom koja dolazi iz super kondenzatora, kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije CO2. U skladu sa tim, odnos turbo kompresije 1,6 litarskog motora je smanjen, a takođe je prilagođeno i ubrizgavanje/paljenje. Hibridni sistem nesmetano radi sa 1,6 litarskim turbo benzinskim motorom, naročito tokom kretanja i pri malom broju obrtaja, kada benzinski motor još ne postigne punu efikasnost. Super kondenzator može da otpusti energiju regenerisanu tokom kočenja u maksimalom trajanju od 10 sekundi, dok je ukupna snaga dva elektromotora ograničena na 40 ks. Kako bi se održala odgovarajuća napunjenost super kondenzatora, treći elektromotor tada može da se koristi kao generator. Zavisno od stanja baterije, Yaris Hybrid-R takođe može da radi u potpuno električnom načinu rada na kraćim udaljenostima, naročito tokom parkiranja. Dobro je znati • 40 ks na 10 sekundi u „putnom“ režimu. • 120 ks na 5 sekundi u „trkačkom“ režimu. • Vektorisanje obrtnog momenta: obrtni moment koji se usmerava na svaki od zadnjih točkova može da varira, što je zasluga zadnjih elektromotora. • Napredna kontrola proklizavanja: treći elektromotor usmerava dodatni obrtni moment na zadnje točkove. „Trkački“ režim za dane na stazi „Trkački“ režim maksimalno iskorištava snagu motora radi što boljih performansi. 1,6 litarski turbo motor razvija 300 ks, uz maksimalni obrtni moment od 420 Nm, dok zadnji elektromotori mogu da daju kombinovanu maksimalnu snagu od 120 ks u trajanju od 5 sekundi. Pri nižim brzinama, ili u krivini, kada snaga motora i obrtni moment premaše potencijal prianjanja prednjih točkova, treći elektromotor direktno pogoni zadnje elektromotore. Ovaj generator je ponaša kao napredni sistem kontrole proklizavanja, koji višak snage benzinskog motora usmerava kao električnu energiju na zadnje točkove. Zadnji elektromotori - jedan po točku - mogu znatno da utiču na upravljivost Yarisa Hybrid-R tokom skretanja, tako što raspodeljuju obrtni moment između levog i desnog zadnjeg točka. Svaki motor može nezavisno da se koristi kao generator ili motor, kako bi postigao isti efekat kao inteligentni diferencijal za vektorisanje obrtnog momenta. Zavisno od prečnika krivine, sistem može da pošalje više obrtnog momenta na spoljašnji zadnji točak, što omogućava veće brzine u krivini (srednje brze krivine); koči unutrašnjim točkom (brze krivine); ili čak koči i ubrzava svakim točkom nezavisno (spore krivine) kako bi sprečio skretanje sa pravca, ograničio ugao upravljača i podupravljanje. Zbog izuzetno velike izlazne snage hibridnog pogonskog agregata, sistem upravljanja energijom je snažno usmeren na postizanje maksimalnih performansi i što bolje upravljivosti. Yaris Hybrid-R koncept pokazuje na koji način može da se razvije hibridna tehnologija radi što većeg zadovoljstva u vožnji. Spajanje stvarnog i virtuelnog sveta Yaris Hybrid-R koncept koristi istu elektronsku kontrolnu jedinica CAN premosnika kao i GT86 kupe, a koja je nastala u saradnji sa proizvođačima video igara, odnosno 6. verzije čuvene Gran Turismo igre, koja će biti predstavljena do kraja ove godine. Otkrivena prethodnog proleća na Silverston stazi, povodom 15. godišnjice Gran Turismo igre, elektronska kontrolna jedinica CAN premosnika omogućava vozačima GT86 kupea da podatke o trci zabeleže na USB memoriji ili pametnom telefonu. GPS podaci, uzdužno ubrzanje, ugao upravljača, promene brzina, brzina motora, brzina vozila, pa čak i temperature vode se zatim koriste za reprodukciju uslova stvarne trke na video konzoli i upoređivanje tih rezultata sa virtuelnim krugovima u igri. Yaris Hybird-R koncept dovodi ovu tehnologiju korak dalje, tako što koristi iste principe, ali obrnutim redosledom. Zamislili smo da podatke o trci snimljene tokom video igre pošaljemo elektronskoj kontrolnoj jedinici vozila. Elektronski menadžment automobila bi potencijalno mogao da predvidi uslove vožnje na svakoj stazi i optimizuje faze obnavljanja energije, rad kontrole proklizavanja, količinu potrošene energije u svakoj etapi i optimizovanje upravljanja pomoću zadnjih elektromotora. 1.6 litarski turbo motor konstruisan za takmičenje 1,6 litarski turbo motor u Yaris Hybrid-R konceptu je razvijen od strane kompanije Toyota Motorsport GmbH. On zadovoljava propise FIA za globalni motor (Global Race Engine – „GRE“). Kako bi smanjila troškove motosporta, FIA je ustanovila niz propisa za jedinstven 4-cilindrični motor koji se koristi u više različitih disciplina motorsporta. Svaka disciplina može da postavi svoje tehničke propise, pa tako zapremina može da varira između 1,6 i 2,0 litra, motor može, ali i ne mora da ima turbopunjač, dok snaga može da bude između 150 i 500 ks. Teoretski, čak bi i Formula 1 mogla da bude opremljena ovakvim motorom. Kako je ovaj motor specifično prilagođen za trkačke uslove, on treba da bude pouzdaniji i jeftiniji za održavanje od motora izvedenog iz serijskog automobila. Od 2011, GRE motori se koriste kao 1,6 litarski u Svetskom reli šampionati (World Rally Championship - WRC) i Svetskom šampionatu turing automobila (World Touring Car Championship - WTCC). Sledeće godine, atmosferska 2,0 litarska verzija imaće premijeru u Formuli 3. GRE motor, razvijen od strane Toyota Motorsport GmbH, je već prošao opsežna testiranja performansi i pouzdanosti na dinamometrima u tehničkom centru u Kelnu. Posle završetka razvojnog programa, TMG će ponuditi GRE privatnim timovima, ali će ga takođe koristiti kao bazni motor za buduće Toyotine programe u motosportu. Osnovne specifikacije TMG Global Race motora Zapremina motora: 1595 cm3 Sistem ubrizgavanja goriva: direktno ubrizgavanje (do 200 bara) Vazdušni sistem: Turbo Garett GTR2560R (maksimalni pritisak: 2.5 bara) Graničnik vazduha: 33 mm Maks. snaga: 300 ks pri 6000 o/min Maks. obrtni moment: 420 Nm Maks. broj obrtaja: 7500 o/min
  9. PR Toyota

    Hibridi: priča o uspehu

    Hibridi: priča o uspehu Toyota preko 40 godina istražuje i razvija ekološka rešenja transporta. Kao rezultat toga, kompanija je postigla značajan napredak po pitanju dizajna i proizvodnje hibridnih pogonskih agregata. Zavirite u budućnost Toyotinih hibrida Uz još ekonomičniju potrošnju goriva i niže emisije, Toyota će dolaskom sledeće generacije Priusa otvoriti novo poglavlje u razvoju hibridne tehnologije. Toyota želi da ostane lider na tržištu hibrida, pa će stoga nova generacija Priusa biti prvo u nizu Toyota i Lexus vozila koje će imati znatno unapređenu gamu hibridnih pogonskih agregata. Ovi novi hibridni agregati će imati znatno nižu potrošnju goriva, uz kompaktniji oblik koji je lakši i manje košta. Performanse nove generacije pogonskih agregata će se odraziti u znatno unapređenoj bateriji, elektromotoru i benzinskom motoru. To je deo šire Toyotine strategije elektrifikacije automobila pomoću hibridne, električne i tehnologije gorivih ćelija. Prius je oduvek bio lider po niskim emisijama izduvnih gasova. Izlaskom svake nove generacije, emisije Priusa su smanjene za prosečno 10%. Pravi je izazov nastaviti smanjenje emisija ovim tempom i Toyota je veoma motivisana da to uradi. Novi Prius će imati poboljšane baterije veće gustine tj. bolji odnos između kapaciteta i veličine baterije. Toyota, iako već lider na polju naprednih baterija, je nastavila istraživanje, razvoj i proizvodnju nikl-metal-hidridnih i litijum-jonskih baterija i namerava da tu tehnologiju koristi za široku elektrifikaciju automobila. Toyota je takođe počela da razvija nove tehnologije baterija kao što su čvrste i litijum-vazdušne, a takođe je usmerila resurse i na nove elemente, osim litijuma, kao što su magnezijum i drugi niskovalentni materijali. Nova generacija Priusa će imati manje elektromotore. Elektromotori u sadašnjem Priusu daju četiri puta više energije od prvog modela, dok će sledeća generacija biti još snažnija. Osim toga, toplotna efikasnost benzinskog motora u sadašnjem Priusu je 38,5%. Nova generacija će podići taj nivo na više od 40% - što je najbolji rezultat na svetu. Novi Prius će takođe koristiti Toyotinu novu globalnu arhitekturu (Toyota New Global Architecture - TNGA), što će dovesti do nižeg težišta i povećane strukturalne čvrstoće, pa stoga i do znatno bolje vozne dinamike. Potpuno novi stil spoljašnjosti će biti aerodinamičniji, dok će kabina biti veća, prefinjenija, bolje osmišljena i lakša za upotrebu. Nova generacija Prius Plug-in hibrida (PHV) se razvija istovremeno sa standardnim modelom Priusa. Vlasnici sadašnjeg Priusa PHV su rekli Toyoti da žele veći domet u električnom načinu rada i praktičnije punjenje. Na osnovu toga, Toyota razvija novi bežični/induktivni sistem punjenja koji stvara rezonancu između kalema na podu i kalema u vozilu, te na taj način prenosi struju do baterije, bez potrebe za kablovima. Testiranje rada ovog sistema će se obaviti u Japanu, Sjedinjenim Državama i Evropi tokom 2014. godine.
  10. Toyota je objavila nove detalje i novu sliku o svom najnovijem koncept vozilu koje će premijeru imati sledećeg meseca na Salonu automobila u Frankfurtu. To je Yaris Hybrid-R concept, automobil baziran na Yarisu sa 3 vrata, a kombinuje 1,6 litarski benzinac i dva elektromotora sa ukupnom snagom od preko 400KS. Na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu 2013, Toyota će predstaviti uzbudljivi novi koncept Hybrid-R. Model Hybrid-R je baziran na postojećem modelu iz naše ponude, a sadrži hibridni sistem koji kombinuje snažni motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorima, koji isporučuje ukupnu snagu od preko 400 KS. Hybrid-R koncept ima tehnologiju sličnu trkačkom hibridu TS030, a dva načina kontrole omogućavaju prilagođavanje vožnje drumu ili trkačkoj stazi. Toyotina konferencija za medije biće održana 10. septembra, u 12:45 u hali 8 frankfurtskog sajma.
  11. Toyota Hybrid-R concept sa 400KS na sajmu u Frankfurtu 13 Avg, 2013 Na dolazećem salonu automobila u Frankfurtu, Toyota će predstaviti novi uzbudljivi koncept koji donosti Toyota Hybrid Racing tehnologiju na drumove ali i trkačke staze. Toyotina konferencija za medije biće održana 10. septembra, u 12:45 u hali 8 frankfurtskog sajma.
  12. Novi Toyotin koncept Hybrid-R premijerno na salonu u Frankfurtu 7 Avg, 2013 Na dolazećem salonu automobila u Frankfurtu, Toyota će predstaviti novi uzbudljivi koncept koji donosti Toyota Hybrid Racing tehnologiju na drumove ali i trkačke staze. Toyotina konferencija za medije biće održana 10. septembra, u 12:45 u hali 8 frankfurtskog sajma.
  13. Još niže cene Toyotine dodatne opreme! Od 01. jula do 31. avgusta 2013. Niko ne poznaje Toyotu bolje od nas. Svaki pojedinačni deo originalne dodatne opreme je projektovan, proizveden i ispitan u skladu sa strogim Toyotinim standardima kvaliteta i bezbednosti. Osim toga, originalna Toyotina dodatna oprema je posebno dizajnirana za svaki Toyotin model, tako da se savršeno uklapa sa vozilom, što doprinosi atraktivnijem izgledu i obezbeđuje jednostavno montiranje. Ukoliko se odlučite za originalnu dodatnu opremu i ugradite je u ovlašćenom Toyota prodavcu. Slike su simbolične. Toyota Srbija zadržava pravo izmene bez prethodne najave. Cene su maloprodajne (sa PDV-om), informativno iskazane u EUR. Cene u RSD se formiraju po srednjem kursu NBS na dan prodaje sa mogućim odstupanjem od ±5%. Za više informacija obratite sa vašem ovlašćenom Toyota prodavcu.
  14. Toyota je najbolji globalni ekološki brend u 2013. 18 Jun, 2013 Toyota je i ove godine u godišnjem izveštaju „Najbolji globalni ekološki brendovi“, izdatom od strane agencije „Interbrand“, potvrdila svoj vodeći položaj, treću godinu zaredom. Glavna metodologija prilikom sastavljanja ovog izveštaja je utvrđivanje razlike između kompanijskih ekoloških performansi i stvarnih mera zaštite životne sredine. Preko 10.000 korisnika širom sveta prepoznaje Toyotu ne samo kao održivog ekološkog lidera, već i kao kompaniju koja je investirala u inovativne proizvode, kao što je ekološki „pionir“ Toyota Prius. Takođe, zapaženi su različiti programi dizajnirani da smanje emisije efekta staklene bašte i ostvare uštede vode i energije u toku proizvodnje. Trenutno je širom sveta prodato 5,22 miliona Toyota i Lexus vozila, što kao rezultat ima procenjeno smanjenje emisija CO2 od oko 35 miliona tona. Globalno, Toyota je trenutno u procesu trogodišnjeg ciklusa lansiranja proizvoda, koji za cilj ima predstavljanje 21 novog ili poboljšanog hibridnog modela do kraja 2015. godine. Evropski korisnici mogu da biraju između 12 Toyota i Lexus hibridnih modela(1). Trenutno, prodaja hibridnih vozila čini 18% ukupne prodaje kompanije Toyota Motor Europe. Tokom 2015, Toyota planira da komercijalizuje svoja hibridna vozila sa vodonikovim gorivim ćelijama, koja imaju tehnologiju pogonskih agregata nove generacije, čime će se približiti onome što kompanija smatra za ultimativni ekološki automobil. Kompanijska posvećenost održivoj proizvodnji i ekološkom vođstvu prožima čitav životni ciklus proizvoda. „Toyota Motor Manufacturing United Kingdom“ (TMUK) je prvi inostrani pogon i prva automobilska fabrika u Velikoj Britaniji koja je dobila ISO 14001 sertifikat, za svoj ekološki sistem menadžmenta. 2011. godine u TMUK je instalirana najveća grupa solarnih panela (16.800 solarnih panela) u Velikoj Britaniji, povezanih na industrijsku proizvodnju. Pri punom kapacitetu, niz solarnih panela može da obezbedi dovoljno energije za proizvodnju oko 7.000 automobila godišnje. Prošle godine mreža Toyotinih partnera širom Velike Britanije je smanjila „karbonski otisak“ za 15 %, čime je emitovano manje 3.700 tona CO2. Svojim probnim programom električnih vozila u Grenoblu (Francuska), Toyota preuzima izazove i kada je reč o budućnosti prevoza. Ovaj samouslužni program iznajmljivanja automobila se sastoji od oko 70 izuzetno kompaktnih urbanih električnih vozila, uključujući TOYOTU i-ROAD. Time se nadopunjuje postojeći sistem gradskog saobraćaja i smanjuju ukupne emisije. Korisnicima će na raspolaganju biti i jedinstveni, centralizovani sistem iznajmljivanja automobila, razvijen od strane Toyota Motor Corporation, kako bi mogli da planiraju putovanja, provere dostupnost vozila i naprave rezervacije pomoću pametnih telefona. (1) Toyota i Lexus hibridni modeli u Evropi uključuju: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid, kao i Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h. Više informacija o Interbrand-ovom ovogodišnjem izveštaju „Najbolji globalni ekološki brendovi“, uključujući metodologiju istraživanja mogu da se nađu OVDE. O „Interbrand-u“ Osnovana 1974, „Interbrand“ je vodeća svetska agencija za konsultaciju brendova. Sa približno 40 kancelarija u 27 zemalja, „Interbrand“ kombinovanjem ozbiljnih strategija, analiza i vrhunskim dizajnom pomaže klijentima u kreiranju i održanju efikasnog brenda, kroz sve bitne korake i pri svim zahtevima tržišta. „Interbrand“ je svetski poznat po svom godišnjem izveštaju „Najbolji globalni brendovi“, najpriznatijeg vodiča o najvrednijim svetskim brendovima, kao i izveštaju „Najbolji globalni ekološki brendovi“, koji definiše razliku između percepcije korisnika i performanse brenda vezane za održivost. Takođe, poznati su i po osnivanju sajta brandchannel.com, renomiranog izvora za marketing brendova.
  15. PR Toyota

    Nova Toyota Corolla

    Nova Toyota Corolla Novi izazov pred modelom koji je kreiran da „donosi sreću i blagostanje ljudima širom sveta!“ Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu. Do danas je širom sveta prodato 40 miliona Corolla, od kada je prva generacija predstavljena 1966, pre 47 godina. Uvođenjem nove Corolle - 11. generacije - ona se sada proizvodi u 16 fabrika i prodaje u preko 150 zemalja širom planete. Shinichi Yasui, glavni inženjer, veruje da je ovakav podvig postignut zato što je svaka nova generacija sledila filozofiju koju je postavio Tatsuo Hasegawa, glavni inženjer prve generacije modela. Ova filozofija može da se sažme u rečenici „Corolla donosi sreću i blagostanje ljudima širom sveta“. Svakom novom generacijom, Corolla je primenjivala nove koncepte i tehnologije, a u okviru Toyote Corola je preuzela ulogu lidera u procesu motorizacije Japana i ostatka sveta. Ipak, pred Corollom su sada još veći izazovi, jer neprekidan uspeh zahteva pažljivo razmatranje različitih i uvek drugačijih zahteva i očekivanja u različitim regionima širom sveta. Stoga, temeljna analiza i praćenje reakcije kupaca su bili sastavni deo razvoja nove Corolle. To je ključan deo standardnih Toyotinih procesa proizvodnje. Kompanija je stvorila automobil u čije gene je utkana filozofija prve generacije Corolle - automobil vrhunskog kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti, koji ispunjava očekivanja svakog tržišta širom sveta, uz rešenost da premaši ta očekivanja u svim najvažnijim segmentima. Rezultat je nova, 11. generacija Corolle - automobil koji je nasledio 47 godina dugu tradiciju Corolle, ali sada kreiran da zadovolji potrebe još šireg kruga kupaca. Ona ima napredan, moderniji dizajn; veću prostranost, udobnost, praktičnost i lakoću korišćenja; ekonomičnost bez premca, poboljšanu voznu dinamiku i napredne bezbednosne karakteristike. Povrh svega, nova Corolla se oslanja na legendaran kvalitet, trajnost i pouzdanost ovog modela, uz znatno poboljšan kvalitet svakog aspekta dizajna i konstrukcije, dok i dalje nudi izvanrednu vrednost za uložen novac na svakom tržištu, širom sveta. Šta nam donosi nova Corolla? Jedanaestu generaciju Corolle odlikuje potpuno novi dizajn spoljašnjosti. Naglasak je na dužem međuosovinskom rastojanju i manjoj ukupnoj težini. Dizajn kombinuje čiste linije i uravnotežene proporcije, što novoj Corolli daje prefinjeniji izgled i prestižan, savremen imidž. Sa dužinom od 4620 mm, širinom od 1775 mm i visinom od 1465 mm, ova nova Toyota je za 80 mm duža i 15 mm šira, a opet 5 mm niža od svog prethodnika. Zadnji prepust je smanjen za 25 mm, dok je prednji povećan za 5 mm, a međuosovinsko rastojanje produženo za primetnih 100 mm. Nova Corolla predstavlja evoluciju novog Toyotinog dizajnerskog jezika. Corolla ima duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, sveukupno manju težinu, bolje aerodinamične performanse radi veće stabilnosti pri velikim brzinama, bolji položaj vozača, kao i novi Multidrive S CVT menjač sa sportskim režimom. Takođe ima lakšu, a čvršću strukturu karoserije, revidirano ogibljenje i direktnije upravljanje. Konstruisana je da pruži najviše standarde aktivne i pasivne bezbednosti, uz veću zaštitu pešaka prilikom sudara. Ova nova Toyota planira da dobije maksimalno bodovanje od 5 zvezdica, na novom strožijem Euro NCAP programu testiranja bezbednosti. Čitav asortiman motora nove Corolle za 2013. godinu ima niže emisije i najekonomičniju potrošnju goriva u klasi, zbog čega kupci mogu da uživaju u niskim troškovima vlasništva nad vozilom. Asortiman motora se sastoji od 1,4 litarskog D-4D turbodizel motora i četiri benzinska motora: 1,33 litarskog Dual VVT-i agregata, 1,6 litarskog motora koji je dostupan sa Dual VVT-i i Valvematic sistemima, kao i novog 1,8 litarskog Dual VVT-i motora. 1,8 litarski Dual VVT-i benzinski motor je standardno opremljen novim izuzetno efikasnim Multidrive S automatskim menjačem, sa velikim brojem brzina. Svi ostali motori u ponudi opremljeni su ručnim menjačem sa šest brzina. Takođe, 1,4 D-4D agregat može da se „udruži“ sa Toyotinim MultiMode automatizovanim ručnim menjačem, dok obe 1,6 litarske varijante benzinskog motora mogu da se opreme novim Multimode S automatskim menjačem. Svaki motor karakterišu izvanredne performanse i ekonomičnost Toyota Optimal Drive tehnologije, kao i usaglašenost sa Euro 5+ standardima o emisijama. Bezbednost svake komponente u slučaju sudara je maksimalno povećanja pomoću računarski vođenog inženjeringa (CAE) i višestrukog eksperimentalnog testiranja prototipa. http://youtu.be/TS8NFsDYZqQ http://youtu.be/4Ddr3sEcHqk Beograd, 07.06.2013.
×