face flickr twit Instagram icon small youtube4

TcS TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid

on .

 

DSC 0029

 

Maksimalna brzinom od 135 km/h isključivo na struju, autonomija do 60 km i to sve bez paljenja benziskog motora, kombinovana potrošnja od samo 1l/100 km. Ovo su samo neke od brojki najdinamičnijeg Prius do sada. Predstavljamo Vam novi Toyota Prius Plug-in PHV.

 

Još sada davne 1997. godine, Toyota je predstavila prvi serijski hibridni automobil sa elektro-benzinskim pogonom i na taj način postala začetnik jedne potpuno nove tehnološko napredne ere stvaranja automobila. Iako je izostao komercijalni uspeh novog modela nazvanog Prius, pravac koji je Toyota odabrala pokazao je se kao ispravan. Sada, 20 godina kasnije u svetu gde elektrifikacija i hibridna vozila lagano uzima maha, Toyoti ne predstavlja problem biti lider.

 

DSC 0032

 

DSC 0014

 

Iako pričamo o četvrtoj generaciji Priusa, razlike između Plug-In i klasičnog modela su blage ali lako primetne. Plug-In nam deluje nekako prefinjeniji, suptilnije pogotovu ako ga pogledamo od pozadi u njegov talasast spojler, dok sa prednje strane deluje ljuto i namrgođeno. Potpuno novi LED farovi, prednja maska i "Mirai" migavci/dnevna svetla kao da su sa neke druge planete, kao da su se marsovci latili dizajnerskih alata.

 

DSC 0061

 

Bok auta je preslikan sa standardnog Priusa, izuzev točkova koji po našem mišljenju deluju malo na veliku karoseriju dostojne dimenzija jednog Avensisa. Možda nam je to i glavna zamerka na celokupa izgled vozila, ali ako imamo u vidu da su mogući razlozi takvih točkova upravo kako bi se postigla sjajna autonomija vozila, onda taj detalj mu moramo oprostiti.

 

DSC 0062

 

Sa tehničke strane Plug-In Prius se takođe izdvaja po svojim tehničkim detaljima od standardnog. Tu je velika Li-ion baterija kapaciteta čak 8,8 kWh (stara je imala kapacitet 4,4 kWh). Smeštena je u prtljažnik vozila i toliko je velika da je viša od donje ivice petih vrata. Prtljažnik je jako plitak i ima samo 360 litara a uz to prilično je teško upotrebiti svu njegovu zapreminu jer su obično koferi, pogotovu za duža putovanja širi i viši pa se nameće problem kako ih smestiti. Ipak, radi se o komfornoj limuzini u koju udobno treba da se smesti i preveze 4 osobe. Toyotini inženjeri su kao primarni zadatak postavili očuvanje životne sredine uz najnižu moguću potrošnju goriva. Fabrika deklariše 1l na 100km a mi smo uspeli da ostvarimo čak neverovatnih 0,9l/100km. Zaista impresivno!

 

DSC 0064

 

Međutim, limuzina kakav je Prius Plug-In neće se voziti samo po gradskim uslovima, pa ćemo na svakih 50-60 km odlaziti na kućnu utičnicu i puniti se. Napominjemo kod nas u Srbiji još uvek nema mogućnosti puniti električna vozila brzim punjačima. Vrlo često, uputićemo se na duži put ili more gde će se mogućnosti dopune vozila el. energijom biti ograničene pa ćemo morati nakon potrošene energije iz baterija osloniti na hibridni sistem, baš onakab kakav je na Priusu ili C-HR. Testirali smo "Plug-In" i kada je baterija potpuno istrošena, dakle hibridni pogon koji puni i prazni bateriju putem računara i opet smo bili oduđevljeni rezultatom. 2,8l/100km benzina je više nego odličan rezultat. Ovaj auto zaista ume da nam čuva dzep i da nas vozi sa zaista malom potrošnjom goriva.

 

DSC 0073

 

Što se tiče opreme ovog vozila, lista je zaista duga. Počev od standardno ugrađenih LED farova sa po dva klastera za duga i kratka svetla koja daju utisak kao da vozite po danu. Vidljivost noću je gotovo savršena. Tu su i kamere koje prepoznaju znakove ograničenja i mogifikuju snop kako bi izbegli zaslepljivanje, a istovremeno zadržali maksimalno osvetljenje po širini i dubini. Bežično punjenje mobilnog uređaja, Toyota Touch 2 with Go multimedijalni sistem, navigacija, mnoštvo tastera na upravljaču, ključ karica, Toyota Park Assist, Toyota Safety Sense i još mnogo toga. Dakle, lista standardne opreme je toliko duga da prosto nemate šta da dodate a da to vozilo već ne poseduje. Ono što nije standardna već je dodatna oprema je mogućnost da se sistem sam dopunjuje. Toyota je predstavila i opcioni izvor energije u vidu solarnih panela smeštenih na krovu automobila. Ovaj izvor energije do sada se koristio samo za pokretanje ventilacionog sistema kabine (na pređašnjem Prius Plug-In modelu), a sada se otišlo korak dalje i po prvi put koristi za napajanje glavne baterije. Ceo sistem je teži 17 kilograma, a Toyota kaže da je u stanju da dopuni baterije za oko 5 km vožnje dnevno, odnosno za oko 650 do 1000 besplatnih kilometara godišnje. Složićete se, genijalno.

 

DSC 0090

 

Novi Prius Plug-In Hybrid dolazi sa novom, četvrtom generacijom PHV pogona Toyote. To znači da ga pogoni tri motora. Jedan je klasičan benzinski, četvorocilindarski, redni sa radnom zapreminom od 1.800 kubnih centimetara i maksimalnih 98 KS pri 5.200 o/min i najvećim obrtnim momentom od 142 Nm pri 3.600 o/m. Drugi je dualni pogon, tačnije dva elektro-motora/generatora od 31 i 72 KS koji je po prvi put primenjen ovde. I on omogućava vozilu bolja ubrzanja, kao i veću maksimalnu brzinu u EV modu. Ipak, do 100 km/h potrebno mu je 11,1 sec, a maksimalna brzina je 170 km/h.

 

DSC 0099

 

Toyota je mislila i o stepenu iskorišćenosti kao i radnom veku baterija, pa je ugradila i posebne grejače za njihovo zagrevanje. To obezbeđuje kako duže trajanje, tako i očuvanje kapaciteta, pa samim tim i veću autonomiju vožnje u “elektro” modu. A što se samog punjenja baterija tiče, ono je ubrzana za 65 % u odnosu na prethodni model. Za samo dva časa uz upotrebu “brzog punjača”, one će biti potpuno napunjene, a ukoliko se koristi standardna, kućna instalacija potebno je između 3 časa i 10 minuta i 3 časa i 30 minuta.

 

DSC 0142

 

Za ovaj, kako mi volimo da ga nazovemo, "marsovski auto" se može reći da je zaista “pametno vozilo”. Računar sam bira pogon koji je najekonomičniji i najviše odgovara datoj situaciji. Na raspolaganju su četiri osnovna moda pogona, hibridni (HV) koji omogućava automobilu da kombinuje snagu benzinskog i elektro-motora, isključivo eletrični (EV), električni za grad (EV City) koji prema potrebi angažuje i benziskog motor kada je neophodna veća snaga ili ubrzanje, kao i mod za punjene baterija (Battery Charge Mode), koji podrazumeva što veće sakupljanje energije upotrebom benzinskog agregata, ali i kinetičke enegije, samo bez ikakovg angažovanja elektro-motora. A na svu ovu "vanzemaljsku tehnologiju" treba dodati i mogućnost vozača da sam bira mod vožnje “Normal”, “Eco” i “Power” u zavisnosti od potreba ili želja.

 

DSC 0177

 

Što se tiče komfora vožnje, više je nego zadovoljavajući, jer trim oslanjanja je dobro odmeren, a tu je i nova TNGA (Toyota New Global Architectrure) platforma. Dinamika je sasvm korektna, treba napomenuti da je ovo vozilo sa četiri sedišta, a dodatna masa baterije na izvestan način biva kompenzovana jednim putnikom manje.

 

DSC 0173

 

Sedišta su priilčno udobna i prostora ima dovoljno, pogotovu pozadi. Ništa loše se ne sedi napred, naprotiv, komfora je u izobilju a vozačevo sedište je opremljeno i prekidačem za štelovanje potpore lumbalnog dela leđa, sjajan dodatak. Ono gde smo našli zamerku jeste podešavanje volana po visini. Nekako taj maksimalno gornji položaj deluje kao nedovoljan, kao da su japanci smatrali da će se auto prodavati samo u Aziji pa će ga voziti samo manje osobe. Ipak, ovaj nedostatak može biti iritantan pogotovu ako ga kupi osoba od 193cm kakav je bio test vozač na ovom testu, pa je ulazak i izlazak iz vozila blago otežavajući zbog niske pozicije volana.

 

DSC 0180

 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

 

Karoserija: hečbek, 4 sedišta; d x š x v 4.645 x 1.760 x 1.470 mm, međ. rast. 2.700 mm; zapremina prtljažnika: 360/1.204 lit, masa 1.550 kg
Motor: benzin, redni, 4 cilindra, 1.798 ccm, 98 KS pri 5.200 o/min; 142Nm pri 3.600 o/min, elektro-motor MG1 31 KS, elektro-motor MG2 72 KS
Transmisija: CVT, pogon napred
Ogibljenje: napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
Kočnice: samoventilirajući diskovi od 255 mm napred i puni diskovi od 259 mm nazad
Pneumatici: 195/65 R15
Performanse: 0 – 100 km/h za 11,1 s; 170 km/h; 1,0 l/100 km; emisija CO2- 22 g/km


Cena:

TOYOTA Prius Plug-In SOL: 39.200 evra - test vozilo

TOYOTA Prius Plug-In EXECUTIVE: 41.700 evra

TOYOTA Prius Plug-In SOLAR: 41.700 evra

 

Ocena
+ izuzetno niska potrošnja i efikasnost, savremena tehnologija, visoki paket stanadardne opreme
– cena, velika masa, mali točkovi

 

Utisak
Toyota Prius Plug-in Hybrid je automobil koji je definitivno ispred svog vremena.

 

TOYOTA club Serbia

Tekst: Nebojsa Tošović

Foto: Slobodan Tošić



  • DSC 0014
  • DSC 0029
  • DSC 0032
  • DSC 0061
  • DSC 0062
  • DSC 0064
  • DSC 0073
  • DSC 0078
  • DSC 0087
  • DSC 0090
  • DSC 0098
  • DSC 0099
  • DSC 0118
  • DSC 0119
  • DSC 0125
  • DSC 0127
  • DSC 0136
  • DSC 0141
  • DSC 0142
  • DSC 0173
  • DSC 0177
  • DSC 0180
  • DSC 0014
  • DSC 0029
  • DSC 0032
  • DSC 0061
  • DSC 0062
  • DSC 0064
  • DSC 0073
  • DSC 0078
  • DSC 0087
  • DSC 0090
  • DSC 0098
  • DSC 0099
  • DSC 0118
  • DSC 0119
  • DSC 0125
  • DSC 0127
  • DSC 0136
  • DSC 0141
  • DSC 0142
  • DSC 0173
  • DSC 0177
  • DSC 0180




Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara
Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

  Sajt Polovni automobili je razgovarao sa gospodinom Zoranom Likićem, vlasnikom i direktorom servisa za hibridna vozila „Hybrid Servis L“, koji nam je dao odgovore na najčešća pitanja potencijalnih kupaca hibrida. Naravno,…

Pročitaj više..

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

  Toyota Motor Europe je na Kenshiki forumu 2022., istakla svoju misiju koja podrazumeva ostvarivanje ugljenične neutralnosti do 2040. Shodno tome, japanska kompanija je skinula veo s nekih novih električnih…

Pročitaj više..

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE   Na ovom portalu pričamo o dizajnu, novitetima, tehnologijama, konceptima, a retko se osvrnemo na automobile koji su već nekoliko godina na tržištu, a još…

Pročitaj više..

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda, unuk osnivača kompanije, Kičira Tojode, više je od običnog poslovnog menadžera. Ovaj šezdeset šestogodišnji predsednik Toyote je istinski automobilski entuzijasta, pokretačka sila koja stoji iza poželjnih četvorotočkaša kao…

Pročitaj više..

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

  Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju. Kompanija je…

Pročitaj više..

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu Renomirana američka publikacija je proračun pravila…

Pročitaj više..

Lexus kažnjen u Kini

Lexus kažnjen u Kini

Tržišna inspekcija Kine kaznila Toyotu zbog Lexusa     Regulatorno telo Kine, nadležno za praćenje uslova na tržištu, u petak je objavilo da je donelo odluku o kažnjavanju japanske kompanije…

Pročitaj više..

Lexus razmatra naslednika za LFA

Lexus razmatra naslednika za LFA

    Toyotino premijum odeljenje za sada nema konkretnih planova za naslednika LFA, ili eventualno njegovu drugu generaciju.    LFA je jedinstven primer u svetu superautomobila. Koristi fantastični V10 agregat…

Pročitaj više..

Najbolji TOYOTA sportski model

Najbolji TOYOTA sportski model

    CarWow je sakupio na istom mestu većinu Toyotinih sportskih legendi. Vreme je da odlučimo koji je Toyotin sportski automobil najbolji ikada!? U uporednom testiranju su se našli: 2000GT,…

Pročitaj više..

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

    Verujemo kako mnogi od vas znaju kako nova Toyota Supra ispod poklopca skriva BMW-ov redni šesterocilindraš od 340 KS, uparen sa 7-stepenim automatikom. Identičan motor nalazi se u…

Pročitaj više..

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

  Toyota Gazoo Racing je potvrdio da će trkačka GR Supra GT4 biti spremna za isporuku trkačkim timovima za sezonu 2020. Za razvoj je zaslužan Toyota Motorsport GmbH, pri čemu…

Pročitaj više..

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

    U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.   Upravo to je potvrdio najnoviji krug…

Pročitaj više..

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

    Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86.  PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim…

Pročitaj više..

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

    Studija globalnog informatora, IHS Markit-a, pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila…

Pročitaj više..

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

    Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda.   Premijum limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen…

Pročitaj više..

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Otkrivena je potpuno nova generacija sportskog kupea Toyota GR Supra u Detroitu. „Atletski građen“ dvosed prvi je model proizveden od strane TOYOTA GAZOO Racinga. Pokreće ga redni šestocilindrični twin-turbo motor,…

Pročitaj više..

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

    Tržište SUV automobila nastavilo je protekle godine da raste, pa je u celom svetu prodato 31,1 milion vozila ove klase, što je 6% više nego 2017, prema analiziFocus2Move.…

Pročitaj više..

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

      Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za…

Pročitaj više..

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Teško da možemo da se setimo automobila koji je duže „dolazio“ od Toyote Supre. BMW Z4, koji je takođe doživeo „naporan porođaj“, premijerno je predstavljen, a debi japanskog „brata“ možemo…

Pročitaj više..

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

    Konačno. Toyota je danas i zvanično potvrdila da će dugo najavljivanu novu generaciju Supre predstaviti u januaru sledeće godine, i to na NAIAS sajmu automobila u Detroitu. Kao…

Pročitaj više..

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h