Dvostruka TOYOTA pobeda na trci u SPA
TOYOTA GAZOO RACING započeo je 2018/19. sezonu na Svetskim trkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobedom na trci 6 sati Spa-Francorchamps
Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima osvojili su trku drugu godinu za redom u TS050 #8 automobilu koji dele sa Fernandom Alonsom, koji je još od triumfa na International Formula 3000 pre 18 godina, po prvi put uživao u pobedi na ovom takmičenju.Hibrid #7 TS050 Mike Conwaya, Kamui Kobayashija i Jose Maria Lopeza fenomenalnim povratkom završio je trku na drugom mestu, samo 1.444 sekunde iza, iako su zbog kvalifikacionih penala bili jedan krug u zaostatku.
Ovom pobedom Toyota je na ukupno 49 WEC trka, triumfovala 17 puta. Ovo je četvrta uzastopna pobeda, a treća na SPA takmičenju. Toyota vodi u obe kategorije na Svetskim prvenstvima, i u kategoriji timova i vozača, a 16. i 17. juna učestvovaće na trci 24 časa Le Mans.Trka je startovala pod vedrim nebom, a Sebastijan, koji je krenuo sa prvog startnog mesta , imao je pred sobom čistu stazu u automobilu broj 8, postepeno povećavajući prednost nad Rebellionsom, dok je Mike u automobilu #7 do prvog stajanja bi na 6 mestu. Sebastien je do tada povećao svoju prednost za 30 sekundi, ali je zbog sigurnosnog automobila prednost smanjena.
Tokom kašnjenja od 30 min, Kamui je zamenio Mikea u automobilu #7, dok je Fernando preuzeo automobil #8 kako bi načinio svoj prvi krug na WEC trci. Njegov prvi zadatak nakon nastavka trke bio je da odbrani vodeću poziciju protiv Rebellionovog #1. To je i učinio spektakularnim prolaskom između nekoliko GT automobila na Kemmel Straightu.Fernando je bio prekinut punom žutom trakom, ali kada je traka postala zelena preuzeo je vođstvo i izgradio znatnu prednost pre nego što je auto predao Kazukiju nešto pre polovine trke. Automobil #8 se brzo vratio na „pit“ traku kako bi Kazuki podesio sigurnosni pojas, a nakon okretanja automobila dodatno je izgubio vreme. U međuvremenu, automobil #7 nastavio je da napreduje, da bi u drugoj polovini trke zauzeo drugu poziciju, sa oko minut zaostatka u odnosu na vodeći automobil #8, a na sledećoj pauzi, Jose Maria je preuzeo vođstvo od Kamuija.
Kako se poslednji sat trke približavao, oba TS050 hibrida povećala su brzinu, a Fernando se polako spremao da preuzme vođstvo nad automobilom #8 do sledeće zastavice, sa prednošću od oko jedne minute nad automobilom #7, za čijim volanom se nalazio Mike. Međutim, sigurnosni automobil je smanjio prednost na samo 6 sekundi sa 50 min do kraja trke.
Fernando i Mike su ostali u automobilima tokom poslednjeg punjenja goriva sa svega 25 min do kraja trke, nakon čega je tim doneo odluku da drži poziciju i izbegne nepotrebne rizike nakon više od 1.100 km trke.
Komentari
- Nema Komentara
Ostavite komentar bez registracije