face flickr twit Instagram icon small youtube4

WRC 2018 Rally Turska – Horor, lomljave, požar i dupli uspeh Toyote

on .

 

WRC ThierryNeuville Turkey 2018

 

Ove septembarske subote na plažama Marmarisa i Ičmelera, poznatih turskih letovališta, mogla je da se čuje povremena rika snažnih reli automobila, koji su u obližnjim planinama nastavili jurnjavu u možda najtežim uslovima ovogodišnjeg RELI ŠAMPIONATA SVETA. Dok su gosti juga Turske uživali u suncu i moru, pitavši se šta se to čuje u daljini, oni obavešteni su znali da je RELI opet stigao u zemlju koja ipak najviše voli fudbal, ali, da su svi čuli ko su LOEB, OŽIJE, njihovi drugovi a i kolege reli vozači iz okoline Istanbula.

 

Ako se podsetimo šta se dešavalo od otvaranja ovogodišnje sezone, od relija u MONAKU, ŠVEDSKOJ, MEKSIKU, na KORZICI, u PORTUGALU, ARGENTINI, PORTUGALU, na SARDINIJI, u FINSKOJ i NEMAČKOJ, gde je naravno uvek bilo vrlo teško, reklo bi se da je u TURSKOJ ipak NAJTEŽE.

Podsetimo, posle prašnjavog početka u petak ujtru i odluke da se takmičari na brzinskim ispitima puštaju na svaka 4 minuta (u drugom krugu), kako bi koliko toliko imali neku vidljivost u gustim oblacima prašine, dan su najuspešnije okončali TIJERI NUJVIL i SEBASTIJEN OŽIE sa minimalnom razlikom od 0.3 sekunde.

 

Već na prvom subotnjem brzincu stao je MADS OSTBERG zbog kvara turbine dok je drastično zakašnjenje zabeležio TIJERI NUJVIL (+ 3.30 minuta) zarad problema sa vešanjem na „hjundaiu“. Naredni ispit je doneo probleme i dalje vodećem OŽIEU, koji je ispit završio na 6. mestu a najbrži je bio MIKELSEN, ispred TANAKA. Usledio je treći ispit dana a bio je katastrofalan za OŽIEA. Sjajni Francuz je dobio taj ispit od 21 km ali je u cilj ušao uz puno sreće jer je njegov „ford“ počeo da se ponaša kao rasklimatani polovnjak. OŽIE i njegov suvozač ŽILIJEN su stali i počela je hitra sanacija svega polomljenog i oštećenog. Već tada su znali da će kasniti u VREMENSKU KONTROLU. Uspeli su da „zakrpe“ ono najbitnije i da stignu do mesta gde se obračunava vreme, uz saznanje da su zakasnili 6 minuta i da će dobiti PENALIZACIJU 1 minut.

Šef „M SPORTA“, MALKOLM VILSON je bio oduševljen mehaničarskim umećem OŽIEA, pa je u servisu rekao: „Zato je on svetski prvak“… Elem, zbog peripetija sa „fordom“ SEBASTIEN OŽIE se našao na mestu broj 4 i sa + 46.1 sekundi a na PODIJUM POZICIJI bili su MIKELSEN, TANAK i LATVALA (NUJVIL je imao čak + 17 minuta)…na istom ispitu, ispitu broj 10, sa prašnjave i kamenite staze izleteo je mladi Finac ESAPEKA LAPI.

 

Karavan modernih gladijatora stigao je u servis a u svakom timu mehaničari su se bacili na ranjene automobile. Početak sledećeg kruga bio je opet dramatičan. Najbolji je bio TANAK, ali je maler nastavio da prati OŽIEA koji je u želji da što pre smanji zaostatak IZLETAO i stao. Problema je imao i MIKELSEN a posle ispita 11, OT TANAK i JARI MATI LATVALA su sa „tojotama“ zaseli na vrh.

 

Još nije ni stigao do starta ispita broj 12 a „sitroen C3 WRC“ KREG BRINA, je počeo da se dimi. Ubrzo se pojavila i vatra…..stiglo je i vatrogasno vozilo….ali plamen je nažalost pred očima nepovredjene posade progutao ceo automobil !!! Strašno …sigurno jedna od najtužnijih slika koja može da se zabeleži na nekoj reli priredbi.

 

WRC T 1111

 

Ispit je opet bio negativan za ANDREASA MIKELSENA, kasnio je u KONTROLI čak 20 minuta i dobio veliku penalizaciju. Poslednji današnji ispit je pripao TANAKU a generalnom su UBEDLJIVO VODEĆI asovi TOJOTE, OT TANAK i JARI MATI LATVALA (+ 13 sekundi). Naravno uslediće verujemo timske odluke, da i jedan i drugi ne rizikuju previše i da se ostvari NOVI DUPLI TRIJUMF. U nedelju sledi finale sa vrlo bitnim PLUS BOD ISPITOM, takozvani POWER STAGE, gde bi trebalo da se pojave i oni „ranjeni“.

 

U rezimeu se mora apostrofirati posada koja je trenutno na, za njih, PERFEKTNOM mestu broj 6. To je tandem PRIVATNIKA, stari lisac, 45-godišnji Norvežanin HENING SOLBERG (bio na 127 relija i ima 33 pobede na brzincima, rodjeni brat reli šampiona PETERA SOLBERGA) i neverovatna suvozačica, iskusna 43-godišnja Austrijanka ILKA MINOR koja ima prebogatu reli karijeru (117  WRC relija). Njihov plasman jeste posledica odustajanja EKS vozača, ali, čujte, oni voze „ŠKODU FABIJU R5″, ne boduju se za WRC 2, ali su brži od svih u toj klasi…zaista BRAVO za HENINGA i ILKU.

 

Plasman posle 13 ispita (od ukupno 17):

1. TANAK  – „tojota“

2. LATVALA – „tojota“……….. + 13.1 sek.

3. PADON – „hjundai“………. + 1.10.5 min.

4. SUNINEN – „ford“…………. + 3.22.2

5. MIKELSEN – „hjundai“……… + 6.25.4

6. SOLBERG – „škoda fabia R5″…+ 11.55.5

7. EVANS – „ford“…………………. + 16.49.0

8. KOPECKI – „škoda fabija R5″…. + 17.05.9

9. TEMPESTINI – „sitroen C3 R5″….. + 17.50.4

10. INGRAM – „škoda fabija R5″……..+ 18.38.2

 

 

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara
ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

    Verujemo kako mnogi od vas znaju kako nova Toyota Supra ispod poklopca skriva BMW-ov redni šesterocilindraš od 340 KS, uparen sa 7-stepenim automatikom. Identičan motor nalazi se u…

Pročitaj više..

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

  Toyota Gazoo Racing je potvrdio da će trkačka GR Supra GT4 biti spremna za isporuku trkačkim timovima za sezonu 2020. Za razvoj je zaslužan Toyota Motorsport GmbH, pri čemu…

Pročitaj više..

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

    U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.   Upravo to je potvrdio najnoviji krug…

Pročitaj više..

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

    Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86.  PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim…

Pročitaj više..

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

    Studija globalnog informatora, IHS Markit-a, pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila…

Pročitaj više..

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

    Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda.   Premijum limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen…

Pročitaj više..

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Otkrivena je potpuno nova generacija sportskog kupea Toyota GR Supra u Detroitu. „Atletski građen“ dvosed prvi je model proizveden od strane TOYOTA GAZOO Racinga. Pokreće ga redni šestocilindrični twin-turbo motor,…

Pročitaj više..

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

    Tržište SUV automobila nastavilo je protekle godine da raste, pa je u celom svetu prodato 31,1 milion vozila ove klase, što je 6% više nego 2017, prema analiziFocus2Move.…

Pročitaj više..

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

      Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za…

Pročitaj više..

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Teško da možemo da se setimo automobila koji je duže „dolazio“ od Toyote Supre. BMW Z4, koji je takođe doživeo „naporan porođaj“, premijerno je predstavljen, a debi japanskog „brata“ možemo…

Pročitaj više..

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

    Konačno. Toyota je danas i zvanično potvrdila da će dugo najavljivanu novu generaciju Supre predstaviti u januaru sledeće godine, i to na NAIAS sajmu automobila u Detroitu. Kao…

Pročitaj više..

Supra nije jedina: TOYOTA vraća još dva legendarna modela?

Supra nije jedina: TOYOTA vraća još dva legendarna modela?

    Sve glasnije su priče kako dolazak nove Supre nije kraj, već samo početak jedne prelepe priče. Verovali ili ne, nakon Supre iz Toyote bismo mogli dobiti još dva…

Pročitaj više..

Lexus ES: Prvi serijski auto sa kamerama umesto retrovizora

Lexus ES: Prvi serijski auto sa kamerama umesto retrovizora

    Lexus ES je postao prvi serijski automobil koji umesto klasičnih bočnih ogledala ima kamere. Ipak, postoji „kvaka“. Lexus ES sa kamerama umesto bočnih retrovizora će biti dostupan samo…

Pročitaj više..

Toyota na Sajmu automobila u Parizu u znaku inovacije

Toyota na Sajmu automobila u Parizu u znaku inovacije

    Na Sajmu automobila u Parizu ove godine, Toyota će prikazati kako ojačava svoje temelje i priprema se za budući rast.   Novi štand Automobilska industrija ulazi u prelazno…

Pročitaj više..

WRC 2018 – Rally Turkey – Zlatni het trik Ot Tanaka, TOYOTA 1 & 2

WRC 2018 – Rally Turkey – Zlatni het trik Ot Tanaka, TOYOTA 1 & 2

    Estonac, 30-godišnji OT TANAK, najuspešniji ovogodišnji vozač TOJOTE, sa svojim suvozačem MARTINOM JERVEOJA, pobednik je užasno teškog RELIJA TURSKA, koji se posle 7 godina pauze opet našao u…

Pročitaj više..

WRC 2018 Rally Turska – Horor, lomljave, požar i dupli uspeh Toyote

WRC 2018 Rally Turska – Horor, lomljave, požar i dupli uspeh Toyote

    Ove septembarske subote na plažama Marmarisa i Ičmelera, poznatih turskih letovališta, mogla je da se čuje povremena rika snažnih reli automobila, koji su u obližnjim planinama nastavili jurnjavu…

Pročitaj više..

 Osveženi Subaru BRZ

Osveženi Subaru BRZ

    Unapređeni model za sada je dostupan u Japanu Iako je BRZ već sedmu godinu prisutan na tržištu, Subaru i dalje modifikuje aktuelni model, a ne izlazi u javnost…

Pročitaj više..

Toyota zaustavila proizvodnju u Japanu zbog zemljotresa

Toyota zaustavila proizvodnju u Japanu zbog zemljotresa

    Toyota Motor Corp. zaustavlja veći deo proizvodnje u Japanu, što je posledica veoma snažnog zemljotresa na severu zemlje. Zbog potresa i prekida lanca snabdevanja, najveći japanski proizvođač auotmobila…

Pročitaj više..

Toyota opoziva milion hibridnih vozila zbog tehničkog problema

Toyota opoziva milion hibridnih vozila zbog tehničkog problema

Japanski automobilski gigant Toyota je najavio u sredu da će povući više od milion hibridnih vozila širom sveta zbog problema s električnim žicama koji bi mogao da izazove požar u…

Pročitaj više..

Dolazi nova uzbudljiva era za Corollu!

Dolazi nova uzbudljiva era za Corollu!

-Naziv modela Corolla postaje globalno ime nove generacije Toyotinog C-segmenta. Postojeći model Auris zameniće hečbek, sedan i karavan verzija Corolle koji će biti dostupni u Evropi početkom 2019. godine -Promena…

Pročitaj više..

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h