face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

toyota rav4 najprodavaniji

 

Tržište SUV automobila nastavilo je protekle godine da raste, pa je u celom svetu prodato 31,1 milion vozila ove klase, što je 6% više nego 2017, prema analiziFocus2Move.

 

Najpopularniji proizvođači su i dalje japanske kompanije Toyota sa 2,35 miliona prodatih vozila, te Nissan sa 2,24 i Honda sa 1,84, a potom slede Ford i Hyundai koji je u odnosu na 2017. prestigao Jeep.

 

Što se tiče konkretnih modela, najpopularniji SUV na svetu je Toyota RAV4 koji je prodat u 831.000 primeraka, što je skoro 4% više u odnosu na prethodnu godinu. Sledeći je Volkswagen Tiguan sa 790.000, a treće mesto na "podijumu" našla je Honda CR-V sa 741.000.

 

U prvih pet su još Hyundai Tucson i Nissan Qashqai, a potom slede Kia Sportage, Haval H6, Mazda CX-5, Nissan Rogue i Chevrolet Equinox.

 

Međutim, ova analiza nije uključila rezultate modela Rogue Sport, koji je u suštini Qashqai za SAD, pa bi se moglo reći da je Nissanov krosover najdominantniji na tržištu.

 

Kada su u pitanju grupacije, bez premca je Renault-Nissan sa zajedničkim rezultatom od 4,3 miliona prodatih vozila, a to je rast od 7,2%.

 

 

Izvor: B92.net

 

camry toyota usa

 

 

Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za porodični auto.

 

Limuzinski modeli dugo su bili najpopularnija vozila u Sjedinjenim Državama, ali u poslednje vreme primat preuzimaju SUV automobili. Zato su neki američki proizvođači, poput Forda i General Motorsa najavili ukidanje pojedinih sedana u 2019. Možda je jedan od razloga za takvu odluku i činjenica da američkih limuzina nema u samom vrhu prodaje putničkih vozila, gde vladaju Japanci.

 

Tako je prema podacima sajtova The Motley Fool i Goodcarbadcar prvo mesto na listi najtraženijih putničkih automobila u SAD u periodu januar-novembar 2018. zauzeo Toyotin model Camry sa 314.346 prodatih primeraka, dok je na drugoj poziciji Honda Civic (uračunate sve karoserijske varijante) sa 299.376 vozila, a treći još jedan Toyotin automobil, Corolla sa 278.293 prodata primerka.

 

Četvrto mesto zauzima ponovo Honda sa modelom Accord (262.444), a 5. i 6. Nissanove limuzine Sentra (195.479) i Altima (192.082).

 

Posle 6 Japanaca, tu je i jedan model iz Koreje, Hyundai Elantra na 7. poziciji sa 185.339 isporučenih automobila.

 

Tek na 8. mestu je jedan model američkog proizvođača – Ford Fusion (u Evropi poznat kao Mondeo), sa 157.548 prodatih jedinica.

 

Slede dva modela američkog General Motorsa, deveti Chevrolet Cruze i desti Chevrolet Malibu (The Motley Fool ne navodi tačan broj prodatih vozila).

 

Uprkos tome što nije dospeo u Top 10 listu, bilo bi nepravedno ne pomenuti Teslin Model 3, koji je u periodu januar-novembar u Sjedinjenim Državama prodat u 115.067, čime je ovaj čisto električni automobil izbio na 11. poziciju.

 

 

Izvor: B92

supra012

Teško da možemo da se setimo automobila koji je duže „dolazio“ od Toyote Supre. BMW Z4, koji je takođe doživeo „naporan porođaj“, premijerno je predstavljen, a debi japanskog „brata“ možemo očekivati u januaru u Detroitu.

Već smo umorni od brojnih rendera, kamuflaža, špijunskih fotografija i navodnih „curenja originala“. Međutim, ovo najnovije „curenje“ dolazi sa internet stranice specijalizovane za Supru – Supramkv. Jedan od administratora sajta je postavio tri slike automobila koji zaista fantastično izgleda. Korisnik pod pseudonimom Supra93 kaže: „Imam slučajnu dojavu da je ovo nova Supra“.

supra14

S obzirom da je nemoguće pronaći izvor fotografija, postoje šanse da je realna stvar u pitanju, ali nakon stavljanja slike pod „lupu“, pre će biti da se radi o sjajno urađenom renderu. Jednostavno, pogledajte prednji i zadnji deo u dve različite slike. Podudaranje jednostavno nije perfektno.

supra13

Opšti utisak je da ovaj render zadržava osnovne linije, viđene na špijunskim fotografijama, i da je urađen odlično, s tim što nije reč o serijskoj Supri.

Izvor: Autorepublika.com

 

toyota supra 13

 

Konačno. Toyota je danas i zvanično potvrdila da će dugo najavljivanu novu generaciju Supre predstaviti u januaru sledeće godine, i to na NAIAS sajmu automobila u Detroitu.

Kao što je već poznato, nova Supra je razvijena u saradnji sa nemačkim BMW-om, dok će se njena proizvodnja odvijati u Magna fabrici u Austriji.

Kao najavu za novu Supru (Japancu su taj naziv inače koristili od 1978. do 2002. godine), Toyota je prvo u martu ove godine na sajmu automobila u Ženevi predstavila trkački GR Supra Racing Concept (GR – Gazoo Racing), a zatim je na Goodwood festivalu brzine posetiocima prikazan i maskirani prototip ovog modela.

 

toyota supra a90

 

U svakom slučaju, nova Supra se najavljuje kao kompaktan i brz automobil, sa idealnim rasporedom težine 50:50, niskim težištem i Brembo kočnicama, pri čemu je sve praćeno sloganom "Legenda se vraća."

Za sada je poznato da će motor biti smešten napred (imaće šestocilindrični redni motor, najverovatnije BMW-ov turbo agregat sa 250 kW/340KS i 500 Nm), dok je pogon na zadnje točkove. Takođe, za početak je predviđen samo 8-stepeni automatski menjač, a pojedini mediji navode da će nova Supra dobiti i standardnu digitalnu instrument tablu i head-up displej.

Neke nezvanične informacije kažu da će Supra do 100 km/h ubrzavati za oko 4,5 sekundi, kao i da su u planu bazna verzija sa 2,0 litarskim četvorocilindrašem sa 185 kW/252KS i još jača varijanta Supra GRMN.

I na kraju dimenzije: dužina 4380 mm, širina 1855 mm, visina 1290 mm i međuosovinsko rastojanje 2470 mm.

 

 

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h