face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

WRC ThierryNeuville Turkey 2018

 

Ove septembarske subote na plažama Marmarisa i Ičmelera, poznatih turskih letovališta, mogla je da se čuje povremena rika snažnih reli automobila, koji su u obližnjim planinama nastavili jurnjavu u možda najtežim uslovima ovogodišnjeg RELI ŠAMPIONATA SVETA. Dok su gosti juga Turske uživali u suncu i moru, pitavši se šta se to čuje u daljini, oni obavešteni su znali da je RELI opet stigao u zemlju koja ipak najviše voli fudbal, ali, da su svi čuli ko su LOEB, OŽIJE, njihovi drugovi a i kolege reli vozači iz okoline Istanbula.

 

Ako se podsetimo šta se dešavalo od otvaranja ovogodišnje sezone, od relija u MONAKU, ŠVEDSKOJ, MEKSIKU, na KORZICI, u PORTUGALU, ARGENTINI, PORTUGALU, na SARDINIJI, u FINSKOJ i NEMAČKOJ, gde je naravno uvek bilo vrlo teško, reklo bi se da je u TURSKOJ ipak NAJTEŽE.

Podsetimo, posle prašnjavog početka u petak ujtru i odluke da se takmičari na brzinskim ispitima puštaju na svaka 4 minuta (u drugom krugu), kako bi koliko toliko imali neku vidljivost u gustim oblacima prašine, dan su najuspešnije okončali TIJERI NUJVIL i SEBASTIJEN OŽIE sa minimalnom razlikom od 0.3 sekunde.

 

Već na prvom subotnjem brzincu stao je MADS OSTBERG zbog kvara turbine dok je drastično zakašnjenje zabeležio TIJERI NUJVIL (+ 3.30 minuta) zarad problema sa vešanjem na „hjundaiu“. Naredni ispit je doneo probleme i dalje vodećem OŽIEU, koji je ispit završio na 6. mestu a najbrži je bio MIKELSEN, ispred TANAKA. Usledio je treći ispit dana a bio je katastrofalan za OŽIEA. Sjajni Francuz je dobio taj ispit od 21 km ali je u cilj ušao uz puno sreće jer je njegov „ford“ počeo da se ponaša kao rasklimatani polovnjak. OŽIE i njegov suvozač ŽILIJEN su stali i počela je hitra sanacija svega polomljenog i oštećenog. Već tada su znali da će kasniti u VREMENSKU KONTROLU. Uspeli su da „zakrpe“ ono najbitnije i da stignu do mesta gde se obračunava vreme, uz saznanje da su zakasnili 6 minuta i da će dobiti PENALIZACIJU 1 minut.

Šef „M SPORTA“, MALKOLM VILSON je bio oduševljen mehaničarskim umećem OŽIEA, pa je u servisu rekao: „Zato je on svetski prvak“… Elem, zbog peripetija sa „fordom“ SEBASTIEN OŽIE se našao na mestu broj 4 i sa + 46.1 sekundi a na PODIJUM POZICIJI bili su MIKELSEN, TANAK i LATVALA (NUJVIL je imao čak + 17 minuta)…na istom ispitu, ispitu broj 10, sa prašnjave i kamenite staze izleteo je mladi Finac ESAPEKA LAPI.

 

Karavan modernih gladijatora stigao je u servis a u svakom timu mehaničari su se bacili na ranjene automobile. Početak sledećeg kruga bio je opet dramatičan. Najbolji je bio TANAK, ali je maler nastavio da prati OŽIEA koji je u želji da što pre smanji zaostatak IZLETAO i stao. Problema je imao i MIKELSEN a posle ispita 11, OT TANAK i JARI MATI LATVALA su sa „tojotama“ zaseli na vrh.

 

Još nije ni stigao do starta ispita broj 12 a „sitroen C3 WRC“ KREG BRINA, je počeo da se dimi. Ubrzo se pojavila i vatra…..stiglo je i vatrogasno vozilo….ali plamen je nažalost pred očima nepovredjene posade progutao ceo automobil !!! Strašno …sigurno jedna od najtužnijih slika koja može da se zabeleži na nekoj reli priredbi.

 

WRC T 1111

 

Ispit je opet bio negativan za ANDREASA MIKELSENA, kasnio je u KONTROLI čak 20 minuta i dobio veliku penalizaciju. Poslednji današnji ispit je pripao TANAKU a generalnom su UBEDLJIVO VODEĆI asovi TOJOTE, OT TANAK i JARI MATI LATVALA (+ 13 sekundi). Naravno uslediće verujemo timske odluke, da i jedan i drugi ne rizikuju previše i da se ostvari NOVI DUPLI TRIJUMF. U nedelju sledi finale sa vrlo bitnim PLUS BOD ISPITOM, takozvani POWER STAGE, gde bi trebalo da se pojave i oni „ranjeni“.

 

U rezimeu se mora apostrofirati posada koja je trenutno na, za njih, PERFEKTNOM mestu broj 6. To je tandem PRIVATNIKA, stari lisac, 45-godišnji Norvežanin HENING SOLBERG (bio na 127 relija i ima 33 pobede na brzincima, rodjeni brat reli šampiona PETERA SOLBERGA) i neverovatna suvozačica, iskusna 43-godišnja Austrijanka ILKA MINOR koja ima prebogatu reli karijeru (117  WRC relija). Njihov plasman jeste posledica odustajanja EKS vozača, ali, čujte, oni voze „ŠKODU FABIJU R5″, ne boduju se za WRC 2, ali su brži od svih u toj klasi…zaista BRAVO za HENINGA i ILKU.

 

Plasman posle 13 ispita (od ukupno 17):

1. TANAK  – „tojota“

2. LATVALA – „tojota“……….. + 13.1 sek.

3. PADON – „hjundai“………. + 1.10.5 min.

4. SUNINEN – „ford“…………. + 3.22.2

5. MIKELSEN – „hjundai“……… + 6.25.4

6. SOLBERG – „škoda fabia R5″…+ 11.55.5

7. EVANS – „ford“…………………. + 16.49.0

8. KOPECKI – „škoda fabija R5″…. + 17.05.9

9. TEMPESTINI – „sitroen C3 R5″….. + 17.50.4

10. INGRAM – „škoda fabija R5″……..+ 18.38.2

 

 

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

 

 

Unapređeni model za sada je dostupan u Japanu

Iako je BRZ već sedmu godinu prisutan na tržištu, Subaru i dalje modifikuje aktuelni model, a ne izlazi u javnost sa novim.

Promene koje je ovoga puta japanski proizvođač izvršio na svom sportskom automobilu nisu previše uočljive spolja. Ipak, naglašeno je da nova verzija ima poboljšanu aerodinamiku, zahvaljujući smanjenju turbulencija vazduha oko zadnjeg dela vozila.

 

 

Subaru je opremio BRZ i novim amortizerima koji treba da unaprede stabilnost automobila.

Snaga motora ostala je nepromenjena – ispod haube je poznati četvorocilindarski 2.0 benzinac sa 207 ks (152 kW) i obrtnim momentom od 212 Nm. Motor je povezan sa šestobrzinskim manuelnim menjačem ili opcionim šestostepenim automatikom. Cena BRZ-a za 2019. godinu u Japanu startuje od 2.480.000 jena (22.240 dolara), STI Sport verzija sa automatskim menjačem košta 3.325.000 jena (29.800 dolara).

Subaru očekuje da na domaćem tržištu mesečno proda oko 160 primeraka svog unapređenog sportskog modela.

Izvor: B92.net

 

 

Toyota Motor Corp. zaustavlja veći deo proizvodnje u Japanu, što je posledica veoma snažnog zemljotresa na severu zemlje.

Zbog potresa i prekida lanca snabdevanja, najveći japanski proizvođač auotmobila privremeno prekida proizvodnju u fabrikama Tahara i Toyota Auto Body u Kjušuu. Ove fabrike proizvode Lexusova vozila i Toyotu Land Cruiser, između ostalih.

Portparolka Toyote, Akiko Kita, rekla je da će, počev od ponedeljka, biti stopirane proizvodne linije Toyote i Lexusa u Japanu, osim dve Daihatsu fabrike, koje takođe proizvode Toyotine modele.

Toyota ima 18 fabrika koje proizvode vozila u Japanu.

Kompanija nije mogla odmah da prokomentariše da li će prekidi u lancu snabdevanja uticati i na inostrane operacije.

Zemljotres koji je pogodio najsevernije japansko ostrvo, Hokaido, pred zoru 6. septembra, izazvao je smrt više od deset ljudi, dok je čitavo ostrvo ostalo bez električne energije.

Vlasti su započele uspostavljanje redovnog stanja juče, ali dobar deo regije je i dalje „isključen“.

Toyota poseduje fabriku u Tomakomaiju, na ostrvu Hokaido, gde se proizvode automatski menjači, CVT menjači i drugi tipovi menjačkih kutija. U petak veče, i dalje je bila bez električne energije.

Portparol Toyote za severnu Ameriku, rekao je da inicijalno zaustavlanje neće imati prevelik uticaj na poslovanje u tom regionu.

Ipak Toyota nije saopštila kada bi proizvodnja mogla da se nastavi. U međuvremenu, portparol Nissan Motora, Kođi Okuda, rekao je da kompanija ne očekuje bilo kakva zaustavljanja proizvodnje na Hokaidu. Ipak, zbog prekida električne energije, došlo je do privremenih restrikcija u Nissanovim fabrikama.

Izvor: Autorepublika.com

 

 

Japanski automobilski gigant Toyota je najavio u sredu da će povući više od milion hibridnih vozila širom sveta zbog problema s električnim žicama koji bi mogao da izazove požar u vozilu. Zbog bezbednosnih provera biće povučeno oko 1,03 miliona automobila Prius, Prius PHEV i C-HR, proizvedenih u periodu od juna 2015. do maja 2018. godine, saopštili su iz japanske kompanije. Od navedene ukupne brojke, 554.000 automobila biće povučeno u Japanu, 219.000 u Evropi a 217.000 u Severnoj Americi.

 

"Postoji mogućnost kratkog spoja... na električnim žicama i stvaranja visoke temperature pri njihovom trošenju povezanom s vibracijama u vožnji", objasnili su iz Toyote u dokumentu dostavljenom japanskom ministarstvu saobraćaja. "To u najgorem slučaju može da izazove požar u vozilu", kaže se u dokumentu.

 

 

Predstavnica Toyota Japana je izjavila da joj nisu poznati slučajevi povreda u Japanu povezani s tim problemom. "Teško je znati da li se takav incident dogodio i koliko puta", istakla je ona u izjavi za AFP.

 

 

Toyota je od 1997. godine prodala više od 10 miliona hibridnih vozila. Godine 2016. su najavili povlačenje ukupno 3,37 miliona vozila širom sveta zbog problema sa vazdušnim jastucima i sistemom upravljanja ispuštanjem isparenja goriva. Kada je u pitanju Prius, najveći opoziv je bio onaj iz februara 2014. godine, kada je povučeno više od 1,9 miliona tih automobila.

 

 

Izvor: Seebiz.eu

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h