face flickr twit Instagram icon small youtube4

 

toyota corolla cross 2022

Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju.

Kompanija je saopštila da je njen operativni profit u trećem kvartalu iznosio 784,4 milijarde jena (6,8 milijardi američkih dolara).

Najveći svetski prodavac automobila takođe je smanjio godišnji cilj proizvodnje za 500.000 vozila na 8,5 miliona.

Ovi rezultati dolaze dok se proizvođači širom sveta bore da pronađu dovoljno mikroprocesora za svoje proizvode. „Iskreno se izvinjavamo zbog neprijatnosti izazvanih našim kupcima zbog serije smanjenja obima proizvodnje od prošlog leta. Radimo na obnavljanju pune proizvodnje što je pre moguće“, navodi se u saopštenju kompanije Toyota.

Toyota je u septembru smanjila svoju proizvodnju vozila širom sveta za čak 40 odsto zbog nedostatka čipova.

 

Toyota Hilux 2022

 

Kompanija je takođe najavila brojne obustave proizvodnje poslednjih meseci zbog nedostatka delova pošto pandemija pogađa lance snabdevanja.

Konkurentni proizvođači automobila, uključujući Volkswagen (VW), General Motors (GM), Ford, Nissan, Daimler, BMW i Renault, takođe su smanjili proizvodnju svojih vozila poslednjih meseci.

„Nedostatak čipova i dalje će opterećivati kompaniju u 2022. godini, ali će se ona verovatno nositi sa svim izazovima bolje od svojih takmaca“, rekao je Tu Li, generalni direktor Sino Auto Insights-a za BBC.

„Mislim da oni zapravo vide priliku u krizi zbog svog samopouzdanja u upravljanju nestašicama bolje od GM i VW. Dakle, relativno posmatrano, vidim da Toyota ima jaku godinu u odnosu na svoje konkurente“, dodao je on.

Prošlog meseca, Toyota je učvrstila svoju poziciju kao najveći svetski prodavac automobila jer je povećala prednost u odnosu na najbližeg rivala VW.

Izvor: Biznis.rs

 
1 129

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu

Renomirana američka publikacija je proračun pravila na osnovu skale od 0 do 100, u okviru koje su se našli projektovani rezultati vezani za pouzdanost, za sve modele koji su mogli da pruže dovoljno podataka.

Ono što je takođe bilo neophodno je „dovoljna količina podataka u anketi za dva ili više modela“ jedne marke. Tako da ako možda niste pronašli svoj brend, eto razloga.

Pobeda Mazde je svakako „slatka“ s obzirom na dominaciju „dinastije“ Lexus/Toyota na ovom planu. Ipak, jedan faktor diferencijacije koji ne smemo izbeći je činjenica da Mazda nema elektrifikovanih modela u ovoj konkurenciji, što joj donekle olakšava posao.

Da li ocene na planu pouzdanosti mogu biti kompromitovane za one marke koje forsiraju „struju“? Teslino pretposlednje mesto možda ukazuje da je upravo tako, dok Prius Prime sugeriše da ima nade za elektromobile.

Mazda – 83/100

Madza je preuzela vodeću poziciju od Lexusa, kao najpouzdanija automobilska marka godine. Prosečan skor od 83 je ostvaren uz pomoć pet modela koji su dobili najmanje 80 poena ili više, uključujući i Mazdu CX-5 za 2021, koja se „ušunjala“ u prvih 10 najpouzdanijih modela godine sa skorom od 85 poena.

Nijedan od ocenjivanih Mazdinih primeraka nije elektrifikovan na bilo koji način, što ukazuje da CR-ova definicija pouzdanosti favorizuje „stare dobre“ benzince.

Toyota – 74/100

Toyota se takođe podigla za stepenik više, potisnuvši svog premijum „rođaka“ na treće mesto na podijumu. Ova japanska marka ujedno dokazuje da pouzdanost i električna energija mogu da idu ruku pod ruku. Prius za 2021. vodi sa skorom od 93, što je najviša ocena koju je dobio neki pojedinačni model ove godine Prius Prime plug-in hibrid je takođe prisutan u „Top Ten“ listi najpouzdanijih modela. Na šestom je mestu s 88 osvojenih poena.

Lexus – 71/100

Treća pozicija ove godine ide u ruke Lexusa, koji je poslovično u samom vrhu kada je reč o listama pouzdanosti. LS kaska za ostatkom game sa skorom 13, dok su SUV/krosoveri (GX, NX i UX) svi ostvarili 90 ili više poena, dok se dva prvonavedena nalaze na „Top Ten“ listi. Dakle, da nije LS-a, Lexus bi možda bio i prvi.

Buick – 70/100

Ovaj američki proizvođač prodaje samo četiri automobila. Ovako mala ponuda je zapravo omugućila da se stvari „zategnu“, kao i da se Buick popne za čak 14 pozicija u odnosu na prošlogodišnji rezultat. CR je analizirao samo Encore i Enclave, ali je pronašao dovoljno „problema“ da postavi ovu marku na četvrto mesto.

Honda – 63/100

CR je istakao konstantan napredak i neke izvanredne modele koji su doprineli Hondinom petom mestu, i skoku s prošlogodišnjeg 12. Odyssey i Passport su krivci što rezultat nije bio bolji, zbog avgustovskog povlačenja koje je pogodilo 50.000 vozila samo u Kanadi. „Zvezde“ su HR-V koji je u „Top Ten“, kao i sedani Insight i Clarity PHEV.

To je to što se tiče pet prvoplasiranih. Zatim slede (tim redom): Hyundai, Ram, Subaru, Porsche, Dodge, Infinity, BMW, Nissan, Audi, Kia, GMC, Chevrolet, Volvo, Jeep, Mercedes-Benz, Cadillac…

Ovde ćemo stati, pa se dodatno pozabaviti „fenjerašima“, odnosno poslednjim pet:

Ford – 38/100

„Plavi oval“ se ponovo našao u nemilosti Consumer Reportsa. Peti je otpozadi na planu pouzdanosti. Ford Explorer za 2021. se posebno slabo pokazao ove godine, dobivši samo jedan poen. Escape je imao slične probleme i zaradio je samo 10 poena, iza EcoSporta (28) i Rangera (29). Jedino je Ford Edge za 2021. dobio preporuku.

Mini – 37/100

Ove godine je britanska marka imala velikih problema. Pala je za 13 mesta od prošle godine a ni Cooper (28 poena) ni Countryman (45), nisu dobili status „preporučujemo“.

Volkswagen – 36/100

Uprkos VW-ovoj popularnosti i Golfovoj pouzdanosti (82 od 100), kao i činjenici da se nalazi u gornjoj polovini analize pouzdanosti po J.D. Poweru, za koji ipak moramo reći da je „profitabilna“ organizacija, nemački proizvođač je tek na 24. mestu od 26 proizvođača.

Sa samo 19 poena, Atlas i Jetta su neutralisali dobar rezultat Golfa. Zapravo, Atlas je unutar „Top Ten“ liste, ali one koja sadrži najnepouzdanije pojedinačne modele. Problemi ovog automobila se ogledaju u sistemima kao što su klima uređaj, izduv, napajanje gorivom i tako dalje.

Tesla – 29/100

Tesla je pretposlednji, s tim što je samo jedan model kalifornijskog proizvođača dobio „preporuku“ od strane Consumer Reportsa – Model 3. Za ljubitelje Ilona Maska i njegovih proizvoda, ovo i nisu neke posebne vesti, jer je kompanija pala za dva mesta u odnosu na prošlu godinu, tako da je ovo jasan pokazatelj da nove tehnologije donose i nove probleme.

Model Y krosover, primera radi, pati od nekih osnovnih grešaka u proizvodnji, kao što su loše instalirani paneli karoserije, boje koje se ne poklapaju i slično. Tesla Model S se takođe našao na listi najnepouzdanijih modela godine, što mu nimalo ne ide u prilog po pitanju imidža.

Lincoln – 8/100

Neka neko pozove Metjua Mekonahija i obavesti ga da njegova omiljena automobilska marka „suvereno“ drži začelje po pitanju pouzdanosi. Prošle godine je uživala u zlatnoj sredini a sada je fenjeraš. Sa skorom od samo osam poena  i tri rangirana vozila. Lincoln je ubedljivo najnepouzdaniji automobilski brend među 26 koji su uključeni u analizu.

Vrele Gume

Tržišna inspekcija Kine kaznila Toyotu zbog Lexusa

 

20181014 190542

 

Regulatorno telo Kine, nadležno za praćenje uslova na tržištu, u petak je objavilo da je donelo odluku o kažnjavanju japanske kompanije Toyota Motor, iznosom od 12,5 miliona američkih dolara zbog primene protivzakonitih prodajnih strategija za luksuzna vozila marke Lexus. Novinari Reutersa su za ovu vest saznali pregledom zvanične internet prezentacije kineskog regulatornog tela.

 

Odluka je doneta u kontekstu nastojanja Kine da uvede red u najveće svetsko tržište novih vozila, na kojem je samo tokom prošle godine prodato 28 miliona četvorotočkaša.

 

Antimonopolski biro državne administracije nadležne za nadzor tržišta je izjavilo da je u periodu između 2015. i 2018. godine, japanski proizvođač odredio najniže prodajne i preprodajne cene za svoja vozila koja su se nudila u pomenutoj istočnoj provinciji. Na taj način je dilerima oduzeto pravo samostalnog određivanja cena, čime je istovremeno došlo i do povrede prava potrošača.

 

Lexus je ovu i slične strategije primenjivao i u celom regionu tokom navedenog perioda. Tako je na primer, japanska kompanija kupcima nudila značajne popuste tražeći istovremeno od njih da kupuju određene pakete opreme uz unapred određene i nepromenjive cene. To je prodajna taktika koju primenjuju brojni trgovci u Kini i sa kojom se slažu i sami proizvođači.

 

Portparol Toyote koja kontroliše premijum brend Lexus, izjavio je za Reuters da je kompanija saglasna sa kaznom i da će poštovati odluku nadležnog organa. Odbio je da dalje komentariše slučaj.

Zgodno je mesto da dodamo da je tržište Kine i dalje u fazi opadanja, ali nasuprot opštem trendu, prodaja Lexusa nastavlja s rastom. U prvih jedanaest meseci odlazeće godine, luksuzna marka je isporučila 180.200 vozila, što je skok od čak 21% spram lanjskog perioda.

 

Isti organ je u junu kaznio i Ford Motor Co, tačnije zajednički poduhvat američke firme s lokalnom kompanijom Changan Automobile Group iznosom od oko 20,8 miliona evra. Razlog kažnjavanja se ogleda u povredi odredbi antimonopolskog zakonodavstva.

 

Izvor: AutoRepublika

 

lexus lfa 1

 

Toyotino premijum odeljenje za sada nema konkretnih planova za naslednika LFA, ili eventualno njegovu drugu generaciju. 

 

LFA je jedinstven primer u svetu superautomobila. Koristi fantastični V10 agregat za koji je svojevremeno Džeremi Klarkson rekao da proizvodi najlepši zvuk među modernim motorima. Ipak, iako je proizvodnja bila ograničena na samo 500 jedinica i završena je davne 2012. godine Lexus i dalje nije rasprodao sve primerke.

 

Šta više, tri potpuno nova LFA prodata su u SAD i ove godine. Dakle, ovaj superautomobil nije se baš proslavio svojom prodajom, ali je doneo Lexusu neophodan prestiž kada se pojavio.

 

Danas, Lexus se priprema da u Frankfurtu otkrije konceptualni električni hedžbek. U okviru zagrevanja za prezentaciju novog električnog mališana, potpredsednik kompanije, Kodži Sato, dao je niz intervjua.

 

U jednom od njih istakao je da Lexus, a ni Toyota, nisu protiv naslednika za LFA, ali da bi se tako nešto dogodilo mora da postoji potražnja. “Mi smo spremni da napravimo naslednika, ali treba nam pomoć, pre svega medija, kako bi se stvorila potražnja za njim”, bio je iskren Sato.

 

No, sudeći po razvijanju situacije na tržištu superautomobila, pre će biti realnija opcija da LFA dobije električnog naslednika, nego li onog sa mamutskim V10 agregatom.

 

 

Izvor: AutoRepublika

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h