face flickr twit Instagram icon small youtube4

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

1 129

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu

Renomirana američka publikacija je proračun pravila na osnovu skale od 0 do 100, u okviru koje su se našli projektovani rezultati vezani za pouzdanost, za sve modele koji su mogli da pruže dovoljno podataka.

Ono što je takođe bilo neophodno je „dovoljna količina podataka u anketi za dva ili više modela“ jedne marke. Tako da ako možda niste pronašli svoj brend, eto razloga.

Pobeda Mazde je svakako „slatka“ s obzirom na dominaciju „dinastije“ Lexus/Toyota na ovom planu. Ipak, jedan faktor diferencijacije koji ne smemo izbeći je činjenica da Mazda nema elektrifikovanih modela u ovoj konkurenciji, što joj donekle olakšava posao.

Da li ocene na planu pouzdanosti mogu biti kompromitovane za one marke koje forsiraju „struju“? Teslino pretposlednje mesto možda ukazuje da je upravo tako, dok Prius Prime sugeriše da ima nade za elektromobile.

Mazda – 83/100

Madza je preuzela vodeću poziciju od Lexusa, kao najpouzdanija automobilska marka godine. Prosečan skor od 83 je ostvaren uz pomoć pet modela koji su dobili najmanje 80 poena ili više, uključujući i Mazdu CX-5 za 2021, koja se „ušunjala“ u prvih 10 najpouzdanijih modela godine sa skorom od 85 poena.

Nijedan od ocenjivanih Mazdinih primeraka nije elektrifikovan na bilo koji način, što ukazuje da CR-ova definicija pouzdanosti favorizuje „stare dobre“ benzince.

Toyota – 74/100

Toyota se takođe podigla za stepenik više, potisnuvši svog premijum „rođaka“ na treće mesto na podijumu. Ova japanska marka ujedno dokazuje da pouzdanost i električna energija mogu da idu ruku pod ruku. Prius za 2021. vodi sa skorom od 93, što je najviša ocena koju je dobio neki pojedinačni model ove godine Prius Prime plug-in hibrid je takođe prisutan u „Top Ten“ listi najpouzdanijih modela. Na šestom je mestu s 88 osvojenih poena.

Lexus – 71/100

Treća pozicija ove godine ide u ruke Lexusa, koji je poslovično u samom vrhu kada je reč o listama pouzdanosti. LS kaska za ostatkom game sa skorom 13, dok su SUV/krosoveri (GX, NX i UX) svi ostvarili 90 ili više poena, dok se dva prvonavedena nalaze na „Top Ten“ listi. Dakle, da nije LS-a, Lexus bi možda bio i prvi.

Buick – 70/100

Ovaj američki proizvođač prodaje samo četiri automobila. Ovako mala ponuda je zapravo omugućila da se stvari „zategnu“, kao i da se Buick popne za čak 14 pozicija u odnosu na prošlogodišnji rezultat. CR je analizirao samo Encore i Enclave, ali je pronašao dovoljno „problema“ da postavi ovu marku na četvrto mesto.

Honda – 63/100

CR je istakao konstantan napredak i neke izvanredne modele koji su doprineli Hondinom petom mestu, i skoku s prošlogodišnjeg 12. Odyssey i Passport su krivci što rezultat nije bio bolji, zbog avgustovskog povlačenja koje je pogodilo 50.000 vozila samo u Kanadi. „Zvezde“ su HR-V koji je u „Top Ten“, kao i sedani Insight i Clarity PHEV.

To je to što se tiče pet prvoplasiranih. Zatim slede (tim redom): Hyundai, Ram, Subaru, Porsche, Dodge, Infinity, BMW, Nissan, Audi, Kia, GMC, Chevrolet, Volvo, Jeep, Mercedes-Benz, Cadillac…

Ovde ćemo stati, pa se dodatno pozabaviti „fenjerašima“, odnosno poslednjim pet:

Ford – 38/100

„Plavi oval“ se ponovo našao u nemilosti Consumer Reportsa. Peti je otpozadi na planu pouzdanosti. Ford Explorer za 2021. se posebno slabo pokazao ove godine, dobivši samo jedan poen. Escape je imao slične probleme i zaradio je samo 10 poena, iza EcoSporta (28) i Rangera (29). Jedino je Ford Edge za 2021. dobio preporuku.

Mini – 37/100

Ove godine je britanska marka imala velikih problema. Pala je za 13 mesta od prošle godine a ni Cooper (28 poena) ni Countryman (45), nisu dobili status „preporučujemo“.

Volkswagen – 36/100

Uprkos VW-ovoj popularnosti i Golfovoj pouzdanosti (82 od 100), kao i činjenici da se nalazi u gornjoj polovini analize pouzdanosti po J.D. Poweru, za koji ipak moramo reći da je „profitabilna“ organizacija, nemački proizvođač je tek na 24. mestu od 26 proizvođača.

Sa samo 19 poena, Atlas i Jetta su neutralisali dobar rezultat Golfa. Zapravo, Atlas je unutar „Top Ten“ liste, ali one koja sadrži najnepouzdanije pojedinačne modele. Problemi ovog automobila se ogledaju u sistemima kao što su klima uređaj, izduv, napajanje gorivom i tako dalje.

Tesla – 29/100

Tesla je pretposlednji, s tim što je samo jedan model kalifornijskog proizvođača dobio „preporuku“ od strane Consumer Reportsa – Model 3. Za ljubitelje Ilona Maska i njegovih proizvoda, ovo i nisu neke posebne vesti, jer je kompanija pala za dva mesta u odnosu na prošlu godinu, tako da je ovo jasan pokazatelj da nove tehnologije donose i nove probleme.

Model Y krosover, primera radi, pati od nekih osnovnih grešaka u proizvodnji, kao što su loše instalirani paneli karoserije, boje koje se ne poklapaju i slično. Tesla Model S se takođe našao na listi najnepouzdanijih modela godine, što mu nimalo ne ide u prilog po pitanju imidža.

Lincoln – 8/100

Neka neko pozove Metjua Mekonahija i obavesti ga da njegova omiljena automobilska marka „suvereno“ drži začelje po pitanju pouzdanosi. Prošle godine je uživala u zlatnoj sredini a sada je fenjeraš. Sa skorom od samo osam poena  i tri rangirana vozila. Lincoln je ubedljivo najnepouzdaniji automobilski brend među 26 koji su uključeni u analizu.

Vrele Gume

Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h