face flickr twit Instagram icon small youtube4

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

 

Na ovom portalu pričamo o dizajnu, novitetima, tehnologijama, konceptima, a retko se osvrnemo na automobile koji su već nekoliko godina na tržištu, a još ređe na polovne automobile. U poslednje vreme smo prebacili fokus malo i na njih, a danas vam donosimo listu 100 najpouzdanijih automobila u poslednjih 10 godina.

 

a78850c9d710a04f509a816cd0a68746

 

Do podataka se došlo istraživanjem nekoliko evropskih osiguravajućih kuća i upoređivanjem broja reklamacija za određene modele, kao i do težine reklamacije, to jest veličine kvara. Pre nego što pogledate tabelu, sortirajte sami za sebe Japance, Nemce, Šveđane, Britance, Koreance i Francuze. Šta god da ste pomislili, verovatno niste u pravu.

 

Prvo želimo da čestitamo Hondi Accord, koja se našla na prvom mestu, kao i proizvođačima Honda, Nissan i Toyota, koji imaju po dva automobila u prvih 10. Drugo čestitke Japancima kao celini jer su svih prvih 10 automobila njihove proizvodnje, kao i 16 od 20 na listi top 20 najpouzdanijih automobila. Najviše plasiran model van Japana je britanski Jaguar X-Type koji je na 13. mestu, a Nemci se pojavljuju tek na mestu broj 25.

Volvo S/V40 je najviše plasiran švedski proizvođač na 15. mestu, kod je Ford, sa modelom Ka, na 22. Hyundai Lantra je bila nosilac za Koreance, a Citroen Xsara, prvoplasirani Francuz, na poziciji 26.

 

Posebne čestitke Toyota-i. Toyota koja ima ambicije da postane najveći svetski proizvođač automobila, definitivno zaslužuje da uspe, barem po rezultatima sa ove liste. Ima 2 mesta u prvih 10, ali i poziciju 11. sa Lexus IS 200, 14. sa Landcruiser-om, 19. sa Carina E, 21. sa Lexus 400 – šest automobila u najboljih 21. Ovo samo potvrđuje priče o Toyota-i, a to je da već dugo prave odlične automobile, pa su se i dugogodišnje serije kao Celica i Corolla našle na ovoj listi. Ti automobili se prave već više od 30 godina u ogromnim količinama.

Pouzdanost je često osobina koja će vam pomoći da se odlučite za određen model, pre nego za neki drugi, ali i kada se gleda ukupno stanje na tržištu, ovo bi trebalo da vam bude jedan od važnijih faktora. Japanski modeli možda nemaju „harizmu“, ali će vam uštedeti gomilu novca i vremena.

 

Top 10 najpouzdanijih automobila ove decenije

1. Honda Accord – Odličan paket, odlična izrada, više nego prosečan porodični automobil. Odlični motori i povraćaj uloženog.
2. Subaru Forester – Ne baš off road automobil, više karavan sa sportskom crtom, u odličnoj kombinaciji.
3. Mazda MX-5 – Skica modernog roadster automobila, sa odličnim upravljanjem i fantastičnim motorima.
4. Mitshubishi Carisma – Protivno imenu, nije mnogo interesantan za vožnju, pa ni za gledanje, ali to nije poenta. Automobil koji vas neće izneveriti.
5. Toyota Yaris – Najbolje što supermini segment može da ponudi. Dovoljno prostora, dobri motori. Verovatno najbolji mali automobil koji možete da kupite.
6. Honda Civic – Odlična izrada, dobri motori su samo deo onoga što ovaj automobil nudi. Civic je jedan od najprostranijih malih automobila.
7. Nissan Almera – Možda izgleda dosadno, ali je veoma praktičan za manju porodicu kojoj treba pouzdan auto sa velikim gepekom.
8. Honda CR-V – Dokaz da 4x4 ne mora da bude ogroman. Fleksibilan, lak za vožnju i posedovanje.

9. Toyota RAV4 – Retko koji automobil sa pogonom na 4 točka je toliko zabavan za vožnju. Skup kao polovan, ali vredi.

10. Nissan Micra – Favorit većine evropskih auto škola. Izdržljiv, relativno prostran, lak za upravljanje i vožnju po gradu.

 

Evo i cele liste top 100 najpouzdanijih automobila ove decenije:

1. Honda Accord
2. Subaru Forester
3. Mazda MX-5
4. Mitsubishi Carisma
5. Toyota Yaris
6. Honda Civic
7. Nissan Almera
8. Honda CR-V
9. Toyota RAV4
10. Nissan Micra
11. Lexus IS 200
12. Mazda 626
13. Jaguar X-Type
14. Toyota Landcruiser
15. Volvo S/V40
16. MINI (BMW)
17. Suzuki Vitara
18. Mazda 323
19. Toyota Carina E
20. Saab 9-5
21. Lexus LS400
22. Ford Ka
23. Rover 45
24. Hyundai Lantra
25. Mercedes SLK
26. Citroen Xsara
27. Ford Cougar
28. Subaru Impreza
29. Skoda Octavia
30. Audi A4
31. Nissan Primera
32. Toyota Avensis
33. Volvo 850
34. Vauxhall Corsa
35. Seat Toledo
36. Volkswagen Golf
37. Daewoo Lanos
38. Fiat Brava
39. Hyundai Coupe
40. Mitsubishi Shogun
41. Rover 25
42. Mercedes CLK
43. Fiat Marea
44. Ford Focus
45. Peugeot 106
46. MG MG TF
47. BMW Z3
48. Hyundai Accent
49. Volkswagen Polo
50. Fiat Punto
51. Vauxhall Zafira
52. Mercedes C-class
53. Volvo S60
54. Toyota MR2
55. Mazda Xedos 6
56. Ford Puma
57. Vauxhall Astra
58. Vauxhall Omega
59. Chrysler Neon
60. Audi A2
61. Ford Fiesta
62. Ford Mondeo
63. Vauxhall Corsa
64. Citroen Saxo
65. BMW 3 Series
66. Vauxhall Vectra
67. Isuzu Trooper
68. Mercedes M-Class
69. Subaru Legacy
70. Rover 400
71. Fiat Ulysse
72. Mercedes E-Class
73. Renault Clio
74. Toyota Celica
75. Peugeot 306
76. Peugeot 406
77. Volvo S70
78. Rover 75
79. Daewoo Matiz
80. Peugeot 206
81. Mazda MX-3
82. Vauxhall Tigra
83. Seat Ibiza
84. Peugeot 106
85. Renault Megane
86. Peugeot 406
87. Saab 9-3
88. Audi A3
89. BMW X5
90. Mercedes S-class
91. Toyota Corolla
92. Seat Alhambra
93. BMW 5-series
94. Daewoo Nubira
95. Alfa Romeo 145
96. Saab 900
97. Mazda MX-6
98. Jaguar S-Type
99. Daewoo Leganza
100. Porsche Boxster

 

Izvor: Autoexclusive.rs

228523 toyoda

Akio Tojoda, unuk osnivača kompanije, Kičira Tojode, više je od običnog poslovnog menadžera. Ovaj šezdeset šestogodišnji predsednik Toyote je istinski automobilski entuzijasta, pokretačka sila koja stoji iza poželjnih četvorotočkaša kao što su Yaris, Supra i Corolla u GR izdanjima.

 

Kupe 86 je takođe „zdrav i čitav“, dok je u fazi pristizanja Super Sport hiperautomobil. U isto vreme, Akio Tojoda je trkački vozač, koji je učestvovao nekoliko puta na 24 časa Nirburgringa.

 

Kada nije na stazi i ne radi na novim sportskim iteracijama, on neminovno prati prodajne brojke, što je i priliči jednom predsedniku moćnog automobilskog konglomerata. Tokom prošlonedeljnog intervjua, Akio Tojoda je otkrio da je izveo „ples sreće“ u svojoj kancelariji prošle godine, kada je saznao da je u SAD po prodaji njegova kompanija nadmašila General Motors. Možda ovakav izliv emocija nije tipično japanski, ali razlog je opravdao sve. Tojoda je na to dodao: „Sva sreća pa to niko nije video“.

 

I zaista, Toyota je isporučila tačno 2.332.262 vozila prošle godine, naspram 2.218.228, koliko je plasirao GM. U takvim okvirima, razlika od 114.034 jedinice možda ne predstavlja veliku razliku, ali pobeda nad GM-om na njegovoj teritoriji je impresivan rezultat, posebno uzimajući u obzir činjenicu da američki koncern nakon 90 godina nije završio kao vodeći na domaćem tržištu (od 1931.).

 

Kada su objavljene brojke početkom 2022., portparol General Motorsa, Džim Kejn, izjavio je sledeće: „Ne bih žurio da istetoviram ’mi smo broj 1’ da sam na Toyotinom mestu.“ Međutim, šta kažu dosadašnje brojke vezane za ovu godinu? Toyota je nadmašila GM u prvom kvartalu, ali je američka kompanija uzvratila udarac u drugom. Oba giganta su snažno pogođena nestašicom delova, tako da su u skladu s tim okolnostima morali da usklade proizvodnju, kao i da sklope nekompletna vozila koja čekaju na komponente koje nedostaju.

 

Govoreći za CNBC početkom ove godine, viši potpredsednik Toyote za Severnu Ameriku, Džek Holis, izjavio je da nadmašivanje GM-a po pitanju prodaje nije cilj njegove kompanije. On je dodao da nije verovatno da će se ta situacija ponoviti: „Da, bili smo ispred General Motorsa po po prodaji, ali da budem jasan, to nije naš cilj, niti tako nešto vidimo kao održivo.“

 

Izvor: Automotoshow.rs

 

toyota corolla cross 2022

Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju.

Kompanija je saopštila da je njen operativni profit u trećem kvartalu iznosio 784,4 milijarde jena (6,8 milijardi američkih dolara).

Najveći svetski prodavac automobila takođe je smanjio godišnji cilj proizvodnje za 500.000 vozila na 8,5 miliona.

Ovi rezultati dolaze dok se proizvođači širom sveta bore da pronađu dovoljno mikroprocesora za svoje proizvode. „Iskreno se izvinjavamo zbog neprijatnosti izazvanih našim kupcima zbog serije smanjenja obima proizvodnje od prošlog leta. Radimo na obnavljanju pune proizvodnje što je pre moguće“, navodi se u saopštenju kompanije Toyota.

Toyota je u septembru smanjila svoju proizvodnju vozila širom sveta za čak 40 odsto zbog nedostatka čipova.

 

Toyota Hilux 2022

 

Kompanija je takođe najavila brojne obustave proizvodnje poslednjih meseci zbog nedostatka delova pošto pandemija pogađa lance snabdevanja.

Konkurentni proizvođači automobila, uključujući Volkswagen (VW), General Motors (GM), Ford, Nissan, Daimler, BMW i Renault, takođe su smanjili proizvodnju svojih vozila poslednjih meseci.

„Nedostatak čipova i dalje će opterećivati kompaniju u 2022. godini, ali će se ona verovatno nositi sa svim izazovima bolje od svojih takmaca“, rekao je Tu Li, generalni direktor Sino Auto Insights-a za BBC.

„Mislim da oni zapravo vide priliku u krizi zbog svog samopouzdanja u upravljanju nestašicama bolje od GM i VW. Dakle, relativno posmatrano, vidim da Toyota ima jaku godinu u odnosu na svoje konkurente“, dodao je on.

Prošlog meseca, Toyota je učvrstila svoju poziciju kao najveći svetski prodavac automobila jer je povećala prednost u odnosu na najbližeg rivala VW.

Izvor: Biznis.rs

 
1 129

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu

Renomirana američka publikacija je proračun pravila na osnovu skale od 0 do 100, u okviru koje su se našli projektovani rezultati vezani za pouzdanost, za sve modele koji su mogli da pruže dovoljno podataka.

Ono što je takođe bilo neophodno je „dovoljna količina podataka u anketi za dva ili više modela“ jedne marke. Tako da ako možda niste pronašli svoj brend, eto razloga.

Pobeda Mazde je svakako „slatka“ s obzirom na dominaciju „dinastije“ Lexus/Toyota na ovom planu. Ipak, jedan faktor diferencijacije koji ne smemo izbeći je činjenica da Mazda nema elektrifikovanih modela u ovoj konkurenciji, što joj donekle olakšava posao.

Da li ocene na planu pouzdanosti mogu biti kompromitovane za one marke koje forsiraju „struju“? Teslino pretposlednje mesto možda ukazuje da je upravo tako, dok Prius Prime sugeriše da ima nade za elektromobile.

Mazda – 83/100

Madza je preuzela vodeću poziciju od Lexusa, kao najpouzdanija automobilska marka godine. Prosečan skor od 83 je ostvaren uz pomoć pet modela koji su dobili najmanje 80 poena ili više, uključujući i Mazdu CX-5 za 2021, koja se „ušunjala“ u prvih 10 najpouzdanijih modela godine sa skorom od 85 poena.

Nijedan od ocenjivanih Mazdinih primeraka nije elektrifikovan na bilo koji način, što ukazuje da CR-ova definicija pouzdanosti favorizuje „stare dobre“ benzince.

Toyota – 74/100

Toyota se takođe podigla za stepenik više, potisnuvši svog premijum „rođaka“ na treće mesto na podijumu. Ova japanska marka ujedno dokazuje da pouzdanost i električna energija mogu da idu ruku pod ruku. Prius za 2021. vodi sa skorom od 93, što je najviša ocena koju je dobio neki pojedinačni model ove godine Prius Prime plug-in hibrid je takođe prisutan u „Top Ten“ listi najpouzdanijih modela. Na šestom je mestu s 88 osvojenih poena.

Lexus – 71/100

Treća pozicija ove godine ide u ruke Lexusa, koji je poslovično u samom vrhu kada je reč o listama pouzdanosti. LS kaska za ostatkom game sa skorom 13, dok su SUV/krosoveri (GX, NX i UX) svi ostvarili 90 ili više poena, dok se dva prvonavedena nalaze na „Top Ten“ listi. Dakle, da nije LS-a, Lexus bi možda bio i prvi.

Buick – 70/100

Ovaj američki proizvođač prodaje samo četiri automobila. Ovako mala ponuda je zapravo omugućila da se stvari „zategnu“, kao i da se Buick popne za čak 14 pozicija u odnosu na prošlogodišnji rezultat. CR je analizirao samo Encore i Enclave, ali je pronašao dovoljno „problema“ da postavi ovu marku na četvrto mesto.

Honda – 63/100

CR je istakao konstantan napredak i neke izvanredne modele koji su doprineli Hondinom petom mestu, i skoku s prošlogodišnjeg 12. Odyssey i Passport su krivci što rezultat nije bio bolji, zbog avgustovskog povlačenja koje je pogodilo 50.000 vozila samo u Kanadi. „Zvezde“ su HR-V koji je u „Top Ten“, kao i sedani Insight i Clarity PHEV.

To je to što se tiče pet prvoplasiranih. Zatim slede (tim redom): Hyundai, Ram, Subaru, Porsche, Dodge, Infinity, BMW, Nissan, Audi, Kia, GMC, Chevrolet, Volvo, Jeep, Mercedes-Benz, Cadillac…

Ovde ćemo stati, pa se dodatno pozabaviti „fenjerašima“, odnosno poslednjim pet:

Ford – 38/100

„Plavi oval“ se ponovo našao u nemilosti Consumer Reportsa. Peti je otpozadi na planu pouzdanosti. Ford Explorer za 2021. se posebno slabo pokazao ove godine, dobivši samo jedan poen. Escape je imao slične probleme i zaradio je samo 10 poena, iza EcoSporta (28) i Rangera (29). Jedino je Ford Edge za 2021. dobio preporuku.

Mini – 37/100

Ove godine je britanska marka imala velikih problema. Pala je za 13 mesta od prošle godine a ni Cooper (28 poena) ni Countryman (45), nisu dobili status „preporučujemo“.

Volkswagen – 36/100

Uprkos VW-ovoj popularnosti i Golfovoj pouzdanosti (82 od 100), kao i činjenici da se nalazi u gornjoj polovini analize pouzdanosti po J.D. Poweru, za koji ipak moramo reći da je „profitabilna“ organizacija, nemački proizvođač je tek na 24. mestu od 26 proizvođača.

Sa samo 19 poena, Atlas i Jetta su neutralisali dobar rezultat Golfa. Zapravo, Atlas je unutar „Top Ten“ liste, ali one koja sadrži najnepouzdanije pojedinačne modele. Problemi ovog automobila se ogledaju u sistemima kao što su klima uređaj, izduv, napajanje gorivom i tako dalje.

Tesla – 29/100

Tesla je pretposlednji, s tim što je samo jedan model kalifornijskog proizvođača dobio „preporuku“ od strane Consumer Reportsa – Model 3. Za ljubitelje Ilona Maska i njegovih proizvoda, ovo i nisu neke posebne vesti, jer je kompanija pala za dva mesta u odnosu na prošlu godinu, tako da je ovo jasan pokazatelj da nove tehnologije donose i nove probleme.

Model Y krosover, primera radi, pati od nekih osnovnih grešaka u proizvodnji, kao što su loše instalirani paneli karoserije, boje koje se ne poklapaju i slično. Tesla Model S se takođe našao na listi najnepouzdanijih modela godine, što mu nimalo ne ide u prilog po pitanju imidža.

Lincoln – 8/100

Neka neko pozove Metjua Mekonahija i obavesti ga da njegova omiljena automobilska marka „suvereno“ drži začelje po pitanju pouzdanosi. Prošle godine je uživala u zlatnoj sredini a sada je fenjeraš. Sa skorom od samo osam poena  i tri rangirana vozila. Lincoln je ubedljivo najnepouzdaniji automobilski brend među 26 koji su uključeni u analizu.

Vrele Gume

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h