face flickr twit Instagram icon small youtube4

Zašto istraživanja o kvalitetu nisu realna?

on .

 

Park Place lexus what car jd power

 

Svake godine, čuveni američki magazin, Consumer Reports (CR), objavljuje listu najboljih i najgorih automobila prema njihovom istraživanju. Sudeći po CR-u, „godišnje na kućne adresu stigne oko četiri miliona pisama sa raznim pitanjima preko kojih vlasnici ocenjuju svoje automobile“, a magazin trenutno ima oko sedam miliona pretplatnika.

 

Neki od njih se kunu u CR dok ga drugi kritikuju, smatrajući da je previše površan i da ne pokazuje realnu sliku. Slična situacija je sa još jednim popularnim medijem, J.D. Powers (JDP), koji svake godine donosi listu vozila sa najviše i najmanje kvarova. Nije retkost da istraživanja drugih medija bude sasvim suprotno, a evo najčešćih razloga koje kritičari ističu.

Veoma mali broj ispitanih se odazove

Iako CR pošalje preko četiri miliona pisama na godišnjem nivou, “samo“ 480.000 osoba popuni papirologiju i pošalje je nazad. Američka populacija trenutno iznosi 315 miliona stanovnika, a 75% njih ima preko 18 godina. Ako se prisetimo da Amerikanci mogu da polažu vozački ispit sa 16 godina, cifra bi bila značajno veća, mada treba spomenuti da samo zato što neko ima dovoljno godina za vožnju ne znači i da poseduje automobil. Amerikanci godišnje kupe preko 17 miliona vozila pa tako ispitivanje “samo“ 480.000 vlasnika automobila raznih godišta je svakako  naizgled niska brojka, ali s druge strane, uzorak je više nego reprezentativan.

 

Vlasnici drugačije održavaju automobile

Jedno američko istraživanje je pokazalo da su vlasnici Hondi najuredniji kada je reč o svojim garažama. Oni ne samo što su veoma organizovani već i redovno čiste garaže, posebno tokom zimskih meseci. S druge strane, na samom dnu liste su se našli vlasnici domaćih (General Motors, Ford i Chrysler) proizvoda. Nije teško doneti zaključak da postoje velike šanse da vlasnici određenih automobila održavaju svoje ljubimce na drugačiji način, pa dok neki rade održavanja baš onako kako instrukcije kažu, postoje i oni koji često kasne sa zamenom ulja i filtera i ne menjaju ništa sve dok funkcioniše.

 

Kompanije pružaju različita uputstva

Da se nadovežemo na prethodni komentar, i same automobilske kompanije često umeju da pružaju sasvim različite savete kada je red o održavanju. Primera radi, poznati automobilski novinar, Jim Eldridge, se seća priče kada je njegovoj (1985.) Dodge Daytoni pukao zupčasti kaiš na 130.000 kilometara na satu. Radna knjižica nije pokazala da se on uopšte trebao promeniti već je logika kompanije verovatno bila “zameni kada pukne“. S druge strane, njegov kolega je imao značajno mlađu Nissan Maximu, a radna knjižica savetuje da se zupčasti kaiš promeni svakih 50.000 km. I ne samo to, već knjižica Maxime kaže da se ležaji treba da se promene na 100.000 kilometara, a slična cifra se neći pronaći u knjižici bilo kog američkog automobila. Tako da, na kraju dana, definicija “regularnog održavanja“ nije ista među proizvođačima.

 

Vlasnici koriste automobile za različite svrhe

Gotovo svake godine Lexus završava na prvom mestu najkvalitetniji brendova u Americi, a među prva četiri se nalaze i Toyota i Buick. Šta svi spomenuti proizvođači imaju zajedničko? Godine kupaca. Naime, prosečan kupac Lexusa ima 57 godina, Toyote 58, a Buicka 60. Stariji kupci ne samo što redovnije održavaju svoje automobile već i pažljivije voze i nisu poznati po agresivnosti. Kao što smo spomenuli, Lexus i Toyota su među brendovima sa najmanje kvarova, ali ona treća divizija japanskog giganta, Scion, se redovno nalazila na samom dnu liste. Šta Scion, koji je ugašen pre dve godine, ima drugačije? Još jednom – godine kupaca. Naime, Scion je imao najmlađe kupce na tržištu sa prosečnim godinama od samo 39. Slična analiza se može navesti i za neke druge trendove. Primera radi, Jeep je brend čiji vlasnici provode mnogo vremena na terenskoj vožnji je samim tim za očekivati da će imati više problema.

 

toyo 1

 

Određene percepcije o brendu

Određeni brendovi imaju toliko pozitivan imidž da vlasnici često neće da prihvate činjenicu da njihovi ljubimci ipak nisu perfektni. Moj kolega sa posla Piter (ili kako ja volim da ga zovem – Pero), je veliki ljubitelj Honde još od kasnih 1980-ih godina, kada je u srednjoj školi vozio Accord. Tokom 2010. godine, Pero je za suprugu kupio novi CR-V da zameni prethodni, koji je uništen u većem sudaru.

Iako je bio izuzetno zadovoljan ovim krosoverom, na 90.000 milja (144.000 kilometara) CR-V je zahtevao novi menjač – kvar od preko 4.500 dolara. Dve godine posle CR-V-a, Pero je sebi kupio novi Accord, ali ni sa njim nije mogao da prođe bez problema. Na 25.000 milja (40.000 kilometara), i ponovo na 40.000 milja (64.000 kilometara) je morao da menja diskove i pločice, a nešto kasnije je stigao i kvar od 800 dolara sa klimom.

 

Ako pitate Peru, on smatra navedene popravke kao “regularno održavanje“ i dalje preporučuje Hondu za kupovinu, a takođe je bio veoma srećan što je salon pristao da pokrije polovinu računa prvog problema sa kočnicama (Honda nudi fabričku garanciju na svaki deo prve tri godine ili 57.600 km). Oba problema su veoma česta na Hondama na američkom tržištu i internet je preplavljen njihovim pričama. Sama Honda je imala nekoliko opoziva i produžavala garanciju, ali kao i Pero mnogi kupci se i dalje vode logikom „zamenio sam menjač na 144.000 kilometara, sada sam opet miran toliko“.

CR često koristi prethodno iskustvo (kod određenih brendova)

Nije retkost da CR donese „preporuku“ na osnovu prethodnih rezultata, iako je proizvod potpuno novi. Jedan od najpoznatijih slučajeva se desio 2007. godine, kada je debitovala druga generacija Toyotinog pikapa Tundra. CR je bio brz da je proglasi za najkvalitetniji pikap i pritom pokaže najviše ocene za kvalitet mehanike, iako je priznao da je reč o novom modelu i da veliki broj ocena donosi na osnovu istraživanja u prošlosti. Kako to obično biva sa potpuno novim proizvodima, Tundra je u početku imala dosta „gremlina“ pa svega mesec dana nakon preporuke – CR je morao da skine Toyotinog velikana sa liste. Slična situacija se desila pre nekoliko godina sa Chevrolet Impalom, prvim automobilom koji je dobio maksimalne ocene od CR-a da bi kasnije uklonjen sa liste nakon skandala sa neispravnim bravama.

Definicija „velikog problema“

CR nije precizan u kategoriji gde od vlasnika očekuje da oceni da li je njihov ljubimac imao ikakvih većih problema. To predstavlja problem iz razloga što definicija „velikih problema“ može da bude protumačena drugačije, pa tako kvar od recimo 200 dolara za nekoga ko vozi jeftini Fiat 500 sigurno ne igra istu ulogu kao deset puta skuplji kvar na nekom premijum automobilu. J.D. Powers daje još manje detalja, pa tako objavljuje samo broj problema bez ikakve analize. Primera radi, prvoplasirani Lexus posle tri godine ima 99 problema na 100 vozila, a šta je tačno „problem“ može biti mnogo toga – od crknute sijalice do crknutog motora.

 

lexi 2

 

Bez predrasuda?

Većina istraživanja će reći da ne primaju novac radi reklamiranja pa samim tim „niko ne može da kupi njihove ocene“. Dok je to možda i istina, nije retkost da oni pokažu predrasude kada je reč o određenim automobilima. Primera radi, u februaru 2005. godine, CR je doneo uporedni test između Acure TSX (Honda Accord u Evropi) i Volvoa S40. CR se žalio kako S40 nema dovoljno prostora na zadnjim sedištima dok je za TSX rekao da je taman po meri, iako su brojke na sledećoj stranici pokazale da švedski predstavnik izlazi kao pobednik.

 

Slična situacija je važila i za ekonomičnost, pa je tako Acura dobila dobre ocene, a Volvo samo prelazne, iako su brojke na papiru identične. Pre nekoliko godina CR je testirao i dva popularna hibrida, Toyotu Camry i Forda Fusion (Mondeo u Evropi). I pored toga što je Fusion pobedio u gotovo svakom usporednom testu, konačan zaključak po mišljenju CR-a je nerešen iz razloga što japanski proizvođač vozila dosta duže proizvodi hibride.

Isti automobili, različiti rezultati

Saradnja između Chryslera i Mitsubishija iz 1990-ih godina je donela jedan novitet pod tri oznake. Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon i Plymouth Laser su se proizvodili u istoj fabrici od strane istih radnika i od identičnih materijala. To znači da bi oni trebalo da dobiju i slične ocene, zar ne? Ali sudeći po CR-u, Eclipse je dobio visoke ocene po pitanju finalne izrade i mehanike dok su se Eagle i Plymouth morali zadovoljiti samo prelaznim ocenama. Posle takvog skandala CR je počeo da grupiše „blizance“ u jednu kategoriju.

Na kraju dana, mediji kao što su Consumer Reports i J.D. Powers nisu u potpunosti netačni. Ako se svi američki mediji slažu da je Lexus najbolji, a Fiat najgori to ipak govori mnogo o njima. Ipak, treba pogledati i druge aspekte, pre svega ko su ciljni kupci i kako je automobil održavan.

 

 

Izvor: Autorepublika.com

 

 

Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara
Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

  Sajt Polovni automobili je razgovarao sa gospodinom Zoranom Likićem, vlasnikom i direktorom servisa za hibridna vozila „Hybrid Servis L“, koji nam je dao odgovore na najčešća pitanja potencijalnih kupaca hibrida. Naravno,…

Pročitaj više..

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

  Toyota Motor Europe je na Kenshiki forumu 2022., istakla svoju misiju koja podrazumeva ostvarivanje ugljenične neutralnosti do 2040. Shodno tome, japanska kompanija je skinula veo s nekih novih električnih…

Pročitaj više..

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE   Na ovom portalu pričamo o dizajnu, novitetima, tehnologijama, konceptima, a retko se osvrnemo na automobile koji su već nekoliko godina na tržištu, a još…

Pročitaj više..

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda, unuk osnivača kompanije, Kičira Tojode, više je od običnog poslovnog menadžera. Ovaj šezdeset šestogodišnji predsednik Toyote je istinski automobilski entuzijasta, pokretačka sila koja stoji iza poželjnih četvorotočkaša kao…

Pročitaj više..

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

  Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju. Kompanija je…

Pročitaj više..

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu Renomirana američka publikacija je proračun pravila…

Pročitaj više..

Lexus kažnjen u Kini

Lexus kažnjen u Kini

Tržišna inspekcija Kine kaznila Toyotu zbog Lexusa     Regulatorno telo Kine, nadležno za praćenje uslova na tržištu, u petak je objavilo da je donelo odluku o kažnjavanju japanske kompanije…

Pročitaj više..

Lexus razmatra naslednika za LFA

Lexus razmatra naslednika za LFA

    Toyotino premijum odeljenje za sada nema konkretnih planova za naslednika LFA, ili eventualno njegovu drugu generaciju.    LFA je jedinstven primer u svetu superautomobila. Koristi fantastični V10 agregat…

Pročitaj više..

Najbolji TOYOTA sportski model

Najbolji TOYOTA sportski model

    CarWow je sakupio na istom mestu većinu Toyotinih sportskih legendi. Vreme je da odlučimo koji je Toyotin sportski automobil najbolji ikada!? U uporednom testiranju su se našli: 2000GT,…

Pročitaj više..

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

    Verujemo kako mnogi od vas znaju kako nova Toyota Supra ispod poklopca skriva BMW-ov redni šesterocilindraš od 340 KS, uparen sa 7-stepenim automatikom. Identičan motor nalazi se u…

Pročitaj više..

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

  Toyota Gazoo Racing je potvrdio da će trkačka GR Supra GT4 biti spremna za isporuku trkačkim timovima za sezonu 2020. Za razvoj je zaslužan Toyota Motorsport GmbH, pri čemu…

Pročitaj više..

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

    U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.   Upravo to je potvrdio najnoviji krug…

Pročitaj više..

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

    Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86.  PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim…

Pročitaj više..

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

    Studija globalnog informatora, IHS Markit-a, pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila…

Pročitaj više..

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

    Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda.   Premijum limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen…

Pročitaj više..

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Otkrivena je potpuno nova generacija sportskog kupea Toyota GR Supra u Detroitu. „Atletski građen“ dvosed prvi je model proizveden od strane TOYOTA GAZOO Racinga. Pokreće ga redni šestocilindrični twin-turbo motor,…

Pročitaj više..

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

    Tržište SUV automobila nastavilo je protekle godine da raste, pa je u celom svetu prodato 31,1 milion vozila ove klase, što je 6% više nego 2017, prema analiziFocus2Move.…

Pročitaj više..

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

      Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za…

Pročitaj više..

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Teško da možemo da se setimo automobila koji je duže „dolazio“ od Toyote Supre. BMW Z4, koji je takođe doživeo „naporan porođaj“, premijerno je predstavljen, a debi japanskog „brata“ možemo…

Pročitaj više..

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

    Konačno. Toyota je danas i zvanično potvrdila da će dugo najavljivanu novu generaciju Supre predstaviti u januaru sledeće godine, i to na NAIAS sajmu automobila u Detroitu. Kao…

Pročitaj više..

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h